י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תיעוד לילי: המבנה המיתולוגי בכניסה לב"ב נהרס: "הסמל של העיר"

רבים הגיעו הלילה לקרן הרחובות השומר וז'בוטינסקי בבני ברק, כדי לחזות במלאכת הריסת הבנין המיתולוגי המיושן והמקולף בכניסה לעיר בעקבות כך, נוצרו עומסי תנועה בעיר נהג מונית ל'בחדרי' "לקח לי חצי שעה להגיע מרחוב לרחוב" צפו

צילום: יהודה פרקוביץ
צילום: יהודה פרקוביץ

 


לאחר עשרות שנים: הבניין המיתולוגי בצומת השומר פינת ז’בוטינסקי בבני ברק, נהרס הלילה (שלישי). עבודות ההריסה החלו אתמול (שני) בשעות הבוקר ומשעות הצהריים הצומת נחסם לסרוגין ע"י המשטרה ופקחי העירייה, לקראת הלילה הצומת נחסם לחלוטין עד לשעות הבוקר, אז סיימו הפועלים להרוס את הבניין.



בעקבות החסימות, נוצרו אתמול פקקי ענק ברחבי העיר. "לקח לאנשים להגיע חצי שעה מרחוב לרחוב. כל העיר נהפכה לחניון אחד גדול", סיפר נהג מונית ל'בחדרי חרדים'.

יצוין כי חלק מהבניין נהרס כבר לפני מספר שנים ובמקומו נבנה בניין מגורים מפואר. הלילה כאמור הושלמה ההריסה, עם הורדת החזית של הבניין - הפונה לציר של רחוב ז'בוטינסקי.

מספר העסקים ששכנו מתחת לבניין הישן, העתיקו את מקומם בחודש האחרון למרכזי קניות סמוכים.

כאמור, במקום התאספו סקרנים רבים, שהעבירו את הלילה בתור אטרקציה, מול ה-D9 שהכה בקומות הבנין, עד לקריסתו המלאה.

הריסת הבניין היא בעלת משמעות בבני ברק - איש העסקים שוקי סלומון, מנכ"ל 'סולמון נכסים והשקעות' אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הבניין העתיק הזה היה חלק מאבני היסוד של העיר בני ברק. אני זוכר שבימי ילדותנו היינו יושבים ואוכלים שם באגט טוסט".

לדבריו: "הפינה הזו היתה הסמל של העיר, אי אפשר להכיר את העיר ללא הפינה הזו. המבנה החדש צפוי לשנות מאוד את פני העיר ליופי ולטובה".

 

צפו בתיעוד לילי מעבודות ההריסה. צילומים: יהודה פרקוביץ ואיציק מן












הריסה בנין עתיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד