י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שטח המריבה של חב"ד בלוד: ראש העיר הגיע לשערי הישיבה לגבש פיתרון

סוף הסאגה. ראש עיריית לוד יאיר רביבו, הגיע לפתח ישיבת חב"ד בלוד, כדי להידבר עם מנהליה אודות שטח המריבה: הישיבה כה חשובה לנו לא תיפגע"

רביבו עם מנהלי הישיבה
רביבו עם מנהלי הישיבה

 


פרסום ראשון: עיריית לוד והנהלת הישיבה במגעים ליישוב ההדורים בשטח המריבה.

הסיפור סביב שטח בפאתי ישיבת 'תומכי תמימים לובאוויטש' בלוד שהיה אמור להילקח ממנה במסגרת בניית מאות יחידות דיור המיועדות לכלל הציבור, לטובת הקמת מקווה וגני ילדים, בדרך לסיומו הטוב?

אתמול (שלישי) הגיע ראש העיר יאיר רביבו עם סגנו יוסי הרוש, ראש לשכתו משה אלדן ומנכ"ל העירייה אהרן אטיאס לשערי הישיבה, שם הם נפגשו עם מנהלי הישיבה הרב מנשה חדד, הרב יעקב גלויברמן והרב מנחם לרר ודנו יחד בפתרון הסוגיה.

"הגענו כדי ליישב את ההדורים עם הנהלת הישיבה" אמר ראש העיר "כדי לנסות למצוא פתרונות הולמים. מצד אחד - שהישיבה שכה חשובה לנו לא תיפגע, ומצד שני - שתחל בניית המקווה וגני הילדים עבור הציבור הכללי שאמור לאכלס את מאות יחידות הדיור החדשות". רביבו הוסיף גם כי הוא הצטער לגלות שהשאלה על עתיד השטח יצרה תמונה מעוותת כאילו העירייה מתנכלת בכוונה תחילה לישיבה.

בסיכום הישיבה הסכימו הצדדים על הקמת צוות עבודה מקצועי משותף בראשות מהנדסים ומשפטנים שישבו יחדיו על המפות ויבדקו את החלופות הטובות ביותר לשביעות רצון כל הצדדים על מנת לסיים את הסאגה בדרכי נועם ובדרכי שלום.

כזכור, ביום שישי, דווח ב'בחדרי חרדים', כי מנהלי ישיבת 'תומכי תמימים לוד', גילו לאחרונה שהעירייה החליטה להפקיע מידי הישיבה חלק משטחה ללא שום הודעה מוקדמת, לטובת בניית שכונה בסמיכות לשיכון חב"ד בעיר. כך טען ל'בחדרי' הרב מנשה חדד, ממנהלי הישיבה.

מנגד, גורמים בשכונת חב"ד אומרים ל'בחדרי חרדים', כי הם תומכים לחלוטין בראש העיר וטוענים כי לגורמים אינטרסנטיים יש עניין לטפול עלילות שקר על העירייה ולהציגה כזוללת חרדים וכי "לא כצעקתה". כהוכחה הם הביאו את דברי רבה של שכונת חב"ד בלוד, הגאון הרב ברוך בועז יורקוביץ שנדהם לראות את הכתבה בנושא ואמר כי "זו כתבה שקרית ומגמתית".

לדבריהם "הישיבה חשובה וגם השיכון חשוב. מאז הקמת השיכון לא היתה עירייה שדאגה ככה לשיכון כמו העירייה הזו בראשות יאיר רביבו".

"יש היום 1000 גברים. איפה יטבלו? מי בדיוק ישתמש במקווה החדש? ברור שזה לטובת השיכון וגם לטובת בחורי הישיבה". כך אמרו.

 






לוד ישיבת חבד תומכי תמימים יאיר רביבו הרב מנשה חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד