י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שר הביטחון על המצב: "זה הזמן לנשוך'"

בביקור הבוקר בצפון הארץ, התייחס שר הביטחון ליברמן לנושא הביטחוני, על רקע ההסלמה בשבת האחרונה "אנחנו מנהלים את העניינים גם בנחישות וגם באחריות, אין שום מגבלות ואנחנו לא מקבלים שום מגבלות"

ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



על רקע ההסלמה הצפונית, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר (שלישי) בעיריית קריית שמונה וסיפק כותרות ביטחוניות.

בדבריו לכלי התקשור שהתלוו לביקור, אמר שר הביטחון כי "אחרי שנים רבות ואחרי מאמץ לא מבוטל סיכמתי עם שר האוצר, הקצבנו 150 מיליון שקל, מחוץ לכל התקציב, לנושא של מיגון העורף פה בצפון וזו בהחלט אחת הסוגיות שאנחנו בוחנים כרגע בסיור הזה. אני מקווה שאנחנו פה נוכל לקדם את הדברים כפי שאמרתי, כל הנושא של החוסן הלאומי, התעסוקה, קצת יותר השקעות בדברים נוספים".

שר הביטחון התבקש להתייחס לאירוע אתמול בג'נין: "קודם כל תודה שהחיילים נמצאים בריאים, אי אפשר להגיד שלמים" אמר ליברמן "הם עברו אירוע לא פשוט, אבל בסופו של דבר החייל והחיילת נמצאים כולם בחיים. לגבי שיתוף פעולה והתיאום הביטחוני אז ראינו את תוצאות, פה מגיעה כמובן גם מילה טובה לאותו תיאום ביטחוני וגם לשוטרים הפלסטינים, אבל גם הפלסטינים מבינים שתיאום ביטחוני זה אינטרס הדדי וזה אינטרס משותף, לכן גם הם וגם אנחנו משמרים את התיאום הביטחוני וגם החיילים, וגם העובדה שהנשק הוחזר לפנות בוקר גם זה אומר על תיאום ביטחוני עמוק בשטח ואני מקווה שזה יישמר."

כמו כן, נשאל ליברמן אודות המסר הרוסי בסוף השבוע לישראל; "לא לנקוט בצעדים שיערערו את המצב", האם זה אומר שישראל תוגבל בעתיד מלפעול בסוריה כמו שפעלה בסוף השבוע?

על כך השיב שר הביטחון: "כמו ששמתם לב אני השתדלתי לא לדבר בימים האחרונים, אני לא חושב שהזמן לדבר זה הזמן לעשות ואני לפחות מנסה להתמקד בעשייה. אנחנו מנהלים את העניינים גם בנחישות וגם באחריות, אין שום מגבלות ואנחנו לא מקבלים שום מגבלות, פעלנו בצורה נחושה וצריך להבין שלכל צעד שאנחנו נעשה פה קודמת עבודה רבה. הכל צריך לעשות באופן מדויק, מתוכנן, מחושב, אנחנו נגיב על כל פרובוקציה, אנחנו נמשיך להגן על האינטרסים הביטחוניים החיוניים שלנו ובכלל. אם אני רוצה לעשות פרפרזה על הפתגם הידוע - 'זה לא הזמן לנבוח, זה הזמן לנשוך' ואנחנו ננשוך חזק, אני מקווה שלא נצטרך לעשות את זה."

אחד הכתבים, אמר ציין בפני השר "אתה הובלת בזמנו, וגם רה"מ עכשיו, את הקשר עם רוסיה" ושאל "אפשר לראות את הקשר הזה יותר חזק, פחות חזק בימים הקרובים?"

"קודם כל זה קשר שמוכיח את עצמו, זה קשר יעיל" אמר ליברמן ופירט "גם כשאנחנו לא מסכימים עצם העובדה שיש דיאלוג פתוח וכן מונע הרבה חיכוכים מיותרים, זה ברור שלכל צד יש אינטרסים משלו, כל צד רואה את התמונה אחרת, אבל יחד עם זה בשנים של מלחמת אזרחים בסוריה הצלחנו להימנע מחיכוך ישיר וזה גם הישג בפני עצמו."

ליברמן נשאל גם אודות, שביעות רצונו, מתפקודה של ארה"ב בסוריה ובלבנון. על כך השיב: "זו שאלה קצת נאיבית, מה זה מרוצה, ארה"ב פועלת לפי האינטרסים שלה, זו בעלת הברית הכי חשובה אסטרטגית שלנו, ראינו גם לאחר הפעולה לפני כשלושה ימים שארה"ב התייצבה בגלוי, נתנה גב למדינת ישראל ואנחנו מודים על כך. הם לא מבקשים את העצות שלנו וקטונתי מלתת להם עצות איך לנהל את ענייני הביטחון ומדיניות החוץ שלהם, אבל בהחלט אנחנו מאוד מרוצים מהגיבוי שארה"ב נתנה למדינת ישראל".

לסיום, נשאל השר בעניין איראן; אתם חוזרים ואומרים שישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה, הצבא אמר בסוף השבוע שתקפנו יעדים של איראן, אותו בסיס T-4. האם זה אומר שהתבססות של איראן בסוריה זו כבר עובדה בשטח?

"אמרתי, אנחנו נדבר פחות ונעשה מה שצריך ואתה תמשיך להתעסק בפרשנות, אנחנו לא פרשנים, אנחנו אחראים על עשייה". סיים ליברמן.
הססלמה בצפון שר הביטחון אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד