י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הנה זה בא: המפכ"ל יגיע מחר לוועדת הפנים

לאחר שעורר סערה בראיון ל'עובדה', בו טען כי חוקרים פרטיים מטעם ראש הממשלה נשלחו לעקוב אחרי חוקריו - המפכ"ל אלשיך יתייצב מחר בועדת הפנים של הכנסת שתדון בטענותיו

אלשיך לצד קיש בועדת הפנים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אלשיך לצד קיש בועדת הפנים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



הנה זה בא: על רקע האשמותיו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך ועל רקע טענותיו בראיון ל'עובדה' כי חוקרים פרטים נשלחו לעקוב אחרי חוקרי המשטרה המעורבים בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) תקיים מחר (רביעי) דיון בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, בנושא "בחינת התנהלות המשטרה בהליכי חקירות ראש הממשלה".

בין הדורשים מועדת הפנים לזמן את אלשיך בעקבות הדברים החמורים והמדאיגים שאמר בראיון לתכנית "עובדה", היה יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר, שכתב בפנייתו: "מחד גיסא אם לכאורה מאמינים חוקרי המשטרה כי ראש הממשלה או מי ממקורביו פעל לכאורה נגדם באופן אישי ושלח חוקרים פרטיים לעקוב אחריהם כיצד הם יכולים להמשיך לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי?".

"ומאידך גיסא" כותב זוהר "במידה וישנם גורמים העויינים את ראש הממשלה המעוניינים בהדחתו בכל מחיר, הייתכן שהגורמים הללו פעלו לשם הפעלת לחץ פסול על החוקרים כדי להאשים את ראש הממשלה בכל מחיר? גם לראש הממשלה מגיעה חקירה אמיתית מאוזנת והוגנת שתביא לחקר האמת".

בתוך כך, ראש הממשלה התייחס שלשום לסערה, בדף הפייסבוק שלו וכתב: "ביממה האחרונה פורסמו בתקשורת רמיזות הזויות כאילו הפעלתי אדם בשם וולטר סוריאנו, שהוגדר "מקורבי", למעקב אחרי חוקרי משטרה. מה לעשות שלא נפגשתי או דיברתי עם סוריאנו כבר שמונה שנים?".

לדבריו, "זה אומר הכל על המשך הניסיון המגוחך לקשור אותי למעקבים לכאורה אחרי חוקרי משטרה. לא הפעלתי איש. כל זה מדגיש שוב מדוע ביקשתי לחקור זאת באופן מיידי, בלתי תלוי ואובייקטיבי".

לסיום תמה ראש הממשלה: "השאלה החשובה ביותר נותרה בעינה: האם הייתם סומכים על המלצות שגיבשו חוקרים שחושבים ש"תפרתם" להם תיק?".
רוני אלשיך ועדת הפנים חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד