י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רשלנות רפואית: אורתודנט חויב בכשני מיליון שקלים

שלמה בן ה-12 קיבל טיפול יישור שיניים שגרתי דרך קופת החולים • לפני כשלוש שנים החל לסבול מדלקות חניכיים חריפות מה שחייב אותו לעבור טיפולי שיניים סבוכים במשך זמן רב - השבוע קבע בית המשפט כי מדובר ברשלנות קשה

טיפול שיניים, אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
טיפול שיניים, אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



קופת חולים מרכזית ומהגדולות בישראל, חויבה לאחרונה בתשלום בסך של כמיליון ושמונה מאות אלף ₪ לצעיר מאשדוד בעקבות טיפול שיניים רשלני. יישור השיניים של שלמה החל בהליך שגרתי ומקובל אך ימשיך בסדרת טיפולים אותם ייאלץ לעבור הנער בעקבות דלקת חניכיים קשה שהתפתחה במשך מספר שנים ולא התגלתה בזמן ובמועד הנכון.

מדובר בטיפול שנערך ע"י אורתודנט שבדיעבד מתברר כי אינו מומחה כפי שהציג את עצמו למתעניינים ובשיטות פרסום בהם נקטה קופת החולים בה הועסק. שלמה ידע לספר כי התלונן בפני האורתודנט על כאבים עזים בהם חש במספר טיפולים אך האחרון דחה אותו בטענות שמדובר בכאב 'שיגרתי' שנוצר בעקבות הלחץ המופעל על השיניים ומדובר כחלק מהליך הטיפול.

משפחתו של הנער גילתה את הבעיה רק לאחר שנועצה בדעתם של עורך דין ומומחים בתחום רפואת השיניים שקבעו חד משמעית שקיים קשר ישיר בין הטיפול הרשלני ביישור השיניים לבין הדלקת החריפה שהתפתחה. כאמור בית המשפט קבע כי 90 אחוז מעלות הטיפולים הנדרשים (כ-1,800,000 שקלים) תושת על האורתודנט ועל קופת החולים בה הוא מועסק וזאת בשל הטיפולים העתידיים הרבים שהוא יאלץ לעבור.

לדברי עורך הדין נתנאל רוט העוסק בתחום הנזיקין ורשלנות רפואית בפרט וטיפל במקרה כשל שלמה, "כאשר אנו בודקים רשלנות רפואית, יש לברר האם רופא השיניים העניק למטופל טיפול סביר, כמצופה ממנו ובהתאם לסטנדרטים הרפואיים, האם הרופא היה זהיר בטיפולו, האם הטיפול התבצע בהסכמה של המטופל והאם התקיים מעקב אחר הטיפול. רשלנות רפואית במסגרת טיפול שיניים, יכולה להתרחש הן בטיפול כירורגי והן בטיפול אסתטי. הרשלנות יכולה להתרחש בשלב האבחון, כאשר הבעיה לא מאובחנת בזמן הנכון או באבחנה הנכונה. רשלנות יכולה גם לנבוע מחוסר ידע של הרופא על דרך הטיפול המומלצת או על אפשרויות חלופיות".

לאחר שאנו בוחנים בשיתוף עם רופא המומחה לרפואת שיניים נסיבות כל מקרה באופן ספציפי ונוכחנו לדעת שאכן הייתה רשלנות בהליך הטיפול אנו מגישים תביעה כנגד חברת הביטוח של הרופא או המרפאה.

עו"ד רוט מוסיף ואומר, "בכל שלבי הטיפול, הרופא צריך להיות קשוב למטופל וערני לדיווחים שלו. כאשר מתעורר חשד, על הרופא להפנות את המטופל לצילומי רנטגן / פנורמי על מנת לברר את הסימפטום ולוודא שאכן שהטיפול שהחליט עליו הוא הטיפול הנכון. במקרה של שלמה אנו עדים למקרה 'קלאסי' של רשלנות כיוון שהוא התלונן והתריע על נזקים שעתידים להופיע אך הוא נדחה ע"י האורתודנט פעם אחר פעם. אני שמח שבית המשפט הבין את חומרת המקרה וחייב את קופת החולים לשלם על מה שעולל האורתודנט "המומחה" לשלמה הצעיר.

נתקלתם ברשלנות רפואית? פנו לעורך דין העוסק בתחום בכדי לברר את זכויותיכם המשפטיות ולמקסם את הפיצוי המגיע לכם כחוק.

ניתן למלא את הפרטים בטופס הבא ונציג יחזור אליכם:
אורתודנט רשלנות רפואית כאבי שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד