ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

צפו • נתניהו: "השמצות וטענות סרק. כואב לי"

ראש הממשלה יצא לתקשורת לאחר פרסום המלצות המשטרה, ומסר נאום • "אני שב ומדגיש את העובדה הברורה - להמלצות הללו אין מעמד במשטר דמוקרטי"

נתניהו. צילום: אילוסטרציה: פלאש 90
נתניהו. צילום: אילוסטרציה: פלאש 90



ראש הממשלה נתניהו יצא הערב (שלישי) לאחר פרסום המלצות המשטרה להמידו לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים ונתן את תגובתו לתקשורת. נזכיר, כי בחודשים האחרונים מעביר נתניהו מסר לציבור כי "המלצות המשטרה - מקומם בפח".



"אזרחי ישראל, אני מבקש הערב לומר לכם דברים מלב אל לב. את כל חיי הקדשתי למען מטרה אחת: להבטיח את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. זה הכוח שפיעם בי כקצין בסיירת מטכ"ל, כשפרצתי עם חבריי למטוס סבנה החטוף כדי לשחרר את בני הערובה; זה הכוח שפיעם בי כשגריר ישראל באו"ם, כשהצגתי פעם אחר פעם את האמת שלנו בפני אומות העולם; זה הכוח שפיעם בי כשר אוצר כשהענקתי רפורמות מרחיקות לכת שהזניקו את הכלכלה שלנו מעלה מעלה; זה הכוח שמפעם בי כל הזמן כראש ממשלת ישראל, לבנות את המדינה שלנו, לפתח אותה - ומעל הכל להגן עליה".

"אני חש מחויבות עמוקה להמשיך להוביל את ישראל בדרך שתבטיח את עתידנו, בדרך שרוב הציבור מאמין בה. ולכן אני עובד מסביב לשעון, לא פעם עמוק אל תוך הלילה והשכם בבוקר, כשהטלפון האדום מצלצל - ובמדינה שלנו זה קורה הרבה מאוד פעמים. כך עשיתי עד עכשיו וכך אמשיך לעשות באחריות, בשיקול דעת, במסירות".

ראש הממשלה הוסיף "תחושת השליחות הזאת היא הסיבה שאני כאן והיא גם הסיבה שאתם, אזרחי ישראל, נותנים בי את אמונכם שוב ושוב. אתם יודעים שאני עושה את הכל כשדבר אחד ויחיד לנגד עיניי - טובת המדינה. לא בשביל סיגרים מחבר, לא בשביל סיקור עיתונאי, לא בשביל שום דבר - רק טובת המדינה. ושום דבר לא הסיט ושום דבר גם לא יסיט אותי ממלאכת קודש זו, גם לא התקפות נגדי, וברוך השם הן בלתי פוסקות. ואכן, היום הזה לא שונה מימים רבים אחרים שעברו עלי בעשרים השנים האחרונות. מאז שנבחרתי לראש הממשלה, כמעט שלא היה לי יום אחד בו לא הוטחו נגדי השמצות וטענות סרק. ותוקפים לא רק אותי, תוקפים בצורה אכזרית ומרושעת גם את אשתי את וילדיי כדי לפגוע בי. זה כואב לי, כי אני אוהב אותם מאוד".

"בשנים הללו הופעלו לחצים כבירים לפתוח נגדי בלא פחות מ-15 בדיקות וחקירות במטרה להפיל אותי מהשלטון. כולן החלו בכותרות מפוצצות, בשידורים חיים מהאולפנים, חלקם עם המלצות משטרה מרעישות בדיוק כמו הערב. כל הניסיונות הללו, בלי יוצא מן הכלל, הסתיימו בלא כלום. וכיוון שאני יודע את האמת, אני אומר לכם: גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום. ההמלצות ששמענו היום פורסמו כבר לפני למעלה משנה, ממש בתחילת החקירה, ומאז הן מוחזרו שוב ושוב, אין ספור פעמים".

"אני שב ומדגיש את העובדה הברורה - להמלצות הללו אין מעמד במשטר דמוקרטי. אינני אומר זאת בהתרסה, אני אומר זאת כציון של עובדת יסוד בדמוקרטיה שלנו. ישראל היא מדינת חוק. ועל פי החוק, לא המשטרה היא שקובעת - אלא רק הגורמים המשפטיים המוסמכים. חסר לנו אם זה לא היה כך. הסטטיסטיקה גם היא ברורה: יותר ממחצית המלצות המשטרה אינן מתקבלות על ידי הגורמים המשפטיים והן מסתיימות בלא כלום".

"עכשיו, זאת היא המציאות הרגילה בישראל. אבל בנוסף לכך, להמלצות שפורסמו הערב מתלווה צל כבד. אי אפשר להשתחרר מהרושם שהן הושפעו מתחושות חסרות בסיס של גורמי חקירה שמאמינים שאני פעלתי נגדם, ששלחתי קצינת משטרה להתלונן נגד ראש היחידה שחוקרת אותי, שביצעתי מעקבים נגד חוקרי המשטרה, שהפעלתי מישהו בלונדון נגד החוקרים. ידידיי, כמובן שמדובר בטענות הזויות, מופרכות לחלוטין".

"אני מבקש שתחשבו אתם מה זה אומר על החקירה, ומה זה אומר על ההמלצות אם מי שחוקר אתכם אומר שתפרתם לו תיק. איך הוא בכלל יכול לנהל את החקירה באופן אובייקטיבי? ואיך הוא יכול לתת המלצות אובייקטיביות? לכן זה לא מפתיע בכלל שאלו הן ההמלצות. אני בטוח שכאשר הגורמים המשפטיים המוסמכים יבחנו את כל החומר, הם יגלו עד כמה כל ההמלצות הללו מופרכות".

"אתן כמה דוגמאות רק כדי להמחיש עד כמה הדברים לא רק מופרכים, אלא גם מקוממים. בנושא הראשון, איך אפשר להתייחס ברצינות לטענה שתמורת סיגרים פעלתי לטובתו של ארנון מילצ'ן, כשבפועל עשיתי את ההפך הגמור. פעלתי לסגירת ערוץ 10 שמילצ'ן היה מבעליו. אלמלא הנחיית היועמ"ש ויינשטיין, הערוץ היה נסגר ומניותיו של מילצ'ן היו שוות אפס. איך אפשר לומר שבעבור סיגרים, פעלתי לטובתו של מילצ'ן, כשאחד הדברים הראשונים עשיתי כשר אוצר היה לשבור את המונופול של מילצ'ן בשוק חלקי החילוף של רכב בישראל, בניגוד מוחלט לאינטרסים של מילצ'ן".

"וביחס למה שמכונה "חוק מילצ'ן", מדובר בעוד האשמה מופרכת. החוק הזה הועבר על ידי ממשלת אולמרט. כך הוא נקרא על ידם. הוא קודם על ידי משרד הקליטה, טופל על ידי משרד האוצר, בראשות שר האוצר יאיר לפיד, אגב, חברו הטוב של מילצ'ן שעבד אצלו קודם לכן, נתמך על ידי שר המשפטים יעקב נאמן ושרים רבים אחרים כדי לעודד השקעות בישראל. העובדה שאני נשאלתי על כך רק שאלות ספורות, זה אומר הרבה. אבל השבתי שמעולם לא פעלתי לטובת ארנון מילצ'ן בעניין הזה, בשום עניין אחר, זולת עניין אחד, הוויזה. עכשיו, איך אפשר לבוא בטענות שבשביל סיגרים פעלתי אצל האמריקאים כדי שתוחזר למילצ'ן הוויזה שנשללה ממנו? ולמה היא נשללה ממנו? כי פרסמו בתקשורת דברים חשובים ביותר שעשה בעבר למען מדינת ישראל".

"חובתו הבסיסית של כל ראש ממשלה בישראל היא לעזור למי שנפגע כתוצאה משירות מיוחד שעשה למדינת ישראל. כך פעל שמעון פרס ז"ל כשהיה ראש ממשלה, כשעזר לארנון מילצ'ן כשרצו להעמיד אותו לדין בארה"ב בעניינים האלה ממש. וכך פעלתי גם אני כשהאמריקנים רצו לשלול ממילצ'ן את הוויזה מאותן סיבות בדיוק. איך אפשר להגיד שפעלתי כך בשביל סיגרים? לא אני ולא שמעון פרס ז"ל לא העלינו בדעתנו שראש ממשלה צריך להפקיר את מי שעזר למדינת ישראל רק בגלל שהוא חבר שלו. ושלא יהיה ספק, פעלתי כך אצל ממשלות זרות גם לגבי אנשים אחרים שעזרו לביטחון ישראל ונזקקו לסיוע שלי".

"ובנושא השני, איך אפשר לומר שרציתי לפעול לטובתו של נוני מוזס על ידי העברת החוק לסגירת ישראל היום, כשגם כאן עשיתי בפועל את ההפך הגמור. הובלתי את ההתנגדות לחוק, הצבעתי נגד החוק. עשיתי יותר מזה, פיזרתי את הכנסת, סיכנתי את עתידי הפוליטי, ולכן מהסיבה הזאת החוק לא עבר. עכשיו, בניגוד אליי, 43 שרים וחברי כנסת פעלו לטובת מוזס ובשליחותו. הם קידמו את הצעות החוק שלו, רבים מהם אני חייב להגיד לכם קיבלו סיקור מלטף ומחבק בידיעות אחרונות. איך ייתכן שרובם המוחלט לא נחקרו? לא הוגשה נגדם שום המלצה? איך ייתכן שדווקא נגדי, מי שהוביל את המלחמה נגד החוק והביא להפלתו, יש המלצות, וכנגד יוזמי החוק שקיבלו את ניסוחו מנוני מוזס - אין שום דבר. עולם הפוך".

לסיום אמר נתניהו: "אזרחי ישראל, אני לא כאן כדי לעשות לביתי. אם זה מה שהיה מניע אותי - הייתי מזמן במקום אחר. מה שמניע אותי הוא דבר אחד: להבטיח את עתידה של המדינה שלנו. ולכן אני אומר לכם: הממשלה שלנו תמלא את ימיה. יחד עם כל שרי הממשלה נמשיך להפוך את ישראל לכוח עולמי עולה. למעצמה טכנולוגית, צבאית וכלכלית שזוכה למעמד בינלאומי כפי שלא היה לנו מעולם. אמשיך להוביל את מדינת ישראל באחריות ובנאמנות, כל עוד אתם, אזרחי ישראל, בוחרים בי להנהיג אתכם. אני בטוח, אני בטוח שהאמת תצא לאור. ואני בטוח שגם בבחירות הבאות, שיתקיימו במועדן, אזכה שוב באמונכם בעזרת השם. תודה לכם".
נתניהו המלצות הצהרה לתקשורת העמדה לדין שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד