י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו: "הדוח, כמו גבינה שוויצרית" • צפו

למחרת הגשת ההמלצות; ראש הממשלה המשיך הבוקר את הקו התקיף נגד מסקנות המשטרה: "לא מחזיק מים. הוא מתעלם ומטשטש" על 'עד המפתח': "זה כמובן אותו לפיד שהבטיח להפיל אותי בכל מחיר"

נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שעות ספורות לאחר פרסום המלצות המשטרה להעמידו לדין, בגין שוחד והפרת אמונים בתיקים 1000, ו-2000, ולאחר שכבר נשא אמש נאום תגובה ממעון ראש הממשלה, הופיע הבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת השלטון המקומי וקק"ל 2018, והמשיך את הקו התוקפני נגד המשטרה ונגד עד המפתח - השר לשעבר בממשלתו, יאיר לפיד.


צפו בדבריו המלאים של נתניהו הבוקר

בראשית דבריו, אמר נתניהו בנחרצות כי "ד"וח ההמלצות הוא מסמך מוטה קיצוני מחורר כמו גבינה שוויצרית. זה לא מחזיק מים. הוא מתעלם ומטשטש חברות קרובה, קרוב ל-20 שנה בין מילצ'ן לביני והמשפחות. חברות שהיו בה מתנות הדדיות עוד הרבה לפני שנכנסתי לתפקיד".

"שנית", אמר נתניהו "מנפח את הסכומים לבלי היכר לסכומי ענק בשביל להגיע למספר הקסם. שלישית, הוא וכל הפרשנים פשוט מתעלמים משתי עובדות מוחצות שלא פעלתי עבור מילצ'ן אלא נגדו. ראשית כששברתי את המונופול שלו בייבוא כלי רכב וחלקי רכב. שנית, כשפעלתי לסגור את ערוץ 10 בבעלותו ואז המניות שלו היו שוות אפס".

"איך מצד אחד יכול להיות שאני פועל לטובת מילצ'ן ומצד שני לרעתו". שאל נתניהו "התשובה היא לא זה ולא זה. אני פועל מהעיקרון שאני חושב שנכון לחברה ולמשק הישראלי. במקומות שאני פועל מתוך סמכותי, אני פועל נגד מילצ'ן. עולם הפוך".

"רביעית, הדוח הופך את היוצרות גם בתיק 2000. אני לא חושב שנכון לחקור יחסי פוליטיקאים ועיתונאים. איך זה יכול להיות שחוקרים אותי, שפיזרתי את הכנסת, ו-43 חכים שהצביעו וקידמו את החוק אותם לא חוקרים. זה אבסורד". קבל נתניהו באוזני הנוכחים בוועידה.

מכאן עבר נתניהו ל'עד המפתח' שר האוצר לשעבר בממשלתו: "לפיד אמר שהוא נחקר בערך כשעה. כל זה בחקירה של שנה וחצי ועכשיו מסתבר שעל הבסיס הזה לפיד הוא עד מפתח. אומר לכם הרבה מאוד על ההמלצות. זה כמובן אותו לפיד שהבטיח להפיל אותי בכל מחיר, שהוא חבר קרוב של מילצ'ן, הועסק על ידו. דן איתו כשר האוצר האחראי בענייניו של מילצ'ן ולא הדיר ידיו מלעסוק בענייניו של מילצ'ן. הוא הופך לעד המרכזי".

"לו זה היה אני", אמר נתניהו "הייתי נחקר באזהרה ארבע פעמים. אבל פה העולם התהפך. אני מקבל המלצות ולפיד מקבל מחיאות כפיים".

"הדוח הזה לא יכול להתווכח עם החברות הקרובה שלי עם מילצ'ן. להוציא את עניין הויזה לא פעלתי בשבילו. לכן הדוח מנוגד לעובדות, מוטה, קיצוני, מחורר. לכן אמרתי אתמול אני בטוח כמו תמיד שהאמת תצא לאור ולא יצא מכל זה כלום". סיים נתניהו.
המלצות המשטרה נגד נתניהו בנימין נתניהו המשטרה חקירות נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד