י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרוסים ממשיכים להתערב בבחירות בארה"ב

המבחן הראשון של טראמפ; לקראת בחירות אמצע הקדנציה, מזהירים גורמי מודיעין, כי רוסיה עלולה שוב לנסות ולהתערב בבחירות

טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס
טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס



ככל שמתקרב מועד בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, רוסיה עלולה שוב לשלוח את זרעותיה כדי להשפיע על תוצאות הבחירות, בכך שתפיץ חומרי תעמולה לאמריקאים, תוך שימוש באנשים ובמסרים מזויפים ברשתות החברתיות, רבים מהם מנוהלים על ידי טרולים כדי לזרוע פילוגים פוליטיים וחברתיים נוספים בארצות הברית, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

ה'טיימס' מציין שאת ההערכה הזו אמרו אנשי מודיעין אמריקנים.

ראשי המודיעין הזהירו את ועדת המודיעין של הסנאט, במהלך דיון שנתי אודות איומים ברחבי העולם, שרוסיה סבורה כי התערבותה בבחירות לנשיאות ב-2016 השיגה במידה רבה את מטרתה העיקרית - החלשת האמונה בדמוקרטיה האמריקאית. מוסקבה רואה כעת את הבחירות הבאות לקונגרס כסיכוי להצליח במטרותיה.

"אין ספק שרוסיה עושה מאמצים גדולים להצליח להשפיע על הבחירות, ארה"ב היא יעד פוטנציאלי לפעולות השפעה רוסית", כך אמר דן קוואטס, מנהל המודיעין הלאומי.

כזכור, סוכנויות המודיעין האמריקניות התריעו כי רוסיה התערבה בבחירות בארה"ב, בחירות בהם נבחר הנשיא טראמפ כנגד כל הסיכויים, מתנגדי טראמפ טענו כי הפריצות למחשבים של גורמים רשמיים אמריקניים, היו על ידי הרוסים, לטענת סנאטורים דמוקרטים, הדבר עבד לטובתו של טראמפ.

רוסיה כזכור הכחישה את הטענות, טראמפ עצמו אמר כי החקירות נגדו הם "ציד מכשפות".

כאמור, החקירות על מעורבות רוסית לכאורה, עדיין בעיצומן, רוברט מולר שכיהן כראש ה-FBI בשנים 2001–2013, הוא החוקר המיוחד שמונה על ידי משרד המשפטים האמריקאי לחקור לעומק את הטענות למעורבות הרוסית.

בכל מערכת בחירות אמצע הקנדציה, עומדים כל 435 חברי בית הנבחרים (הבית התחתון של הקונגרס) לבחירה מחדש, בנוסף עומדים לבחירה גם כשליש ממאה חברי הסנאט (הבית העליון של הקונגרס).

עומדים לבחירה גם מושלי מדינות, מחוקקים מקומיים בכל מדינה, פרקליטי מדינה, גזברים ונושאי תפקידים נוספים.

מערכת בחירות אמצע הקדנציה הראשונה של הנשיא טראמפ, תתקיים ביום שלישי ה-6 בנובמבר.

מערכת בחירות הזו, תהווה מבחן כוח ראשון עבור הנשיא טראמפ, ויכולה במידה רבה להשפיע על המשך כהונתו.

המפלגה הרפובליקנית תגיע אל הבחירות הללו כשמוקדי השלטון נמצאים בשליטתה, הבית הלבן, הקונגרס על שני בתיו, ממשלי המדינות והשלטון המקומי, המפלגה הדמוקרטית אינה מתכוונת לעמוד מהצד ותלחם על כל מושב.

מצבם של הדמוקרטים פחות טוב, מאחר ומתוך 49 הסנטורים שלה, היא תעמיד לבחירה, רק 26 מתוכם. מנגד, הרפובליקנים במצב טוב מאד מבחינתם, מתוך 51 סנאטורים הם יעמידו רק 8 מהם לבחירה, מה שנותן סיכוי טוב לרפובליקנים לשמור על הרוב.

בניגוד לסנאט, בית הנבחרים כולו עומד לבחירה, כל 435 החברים בו יעמדו למבחן בנובמבר הקרוב.

כיום, ישנם 241 מושבים לרפובליקנים, ו-194 מושבים לדמוקרטים, גם בקרב מושלי המדינות מצבם של הרפובליקנים טוב יותר - 33 מושלים לעומת 17 של הדמוקרטים.
רוסיה ארצות הברית דונלד טראמפ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד