י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו • עד המפתח לפיד מגיב: "ככה מדברים עבריינים. אי אפשר לאיים עלינו"

אחרי שהמם את הציבור בישראל כשהתברר אמש כי הוא עד המפתח בפרשת נתניהו, מגיב יו"ר יש עתיד לטענות נגדו כי הוא מלשן: "שמעתי את ראש הממשלה וחבורתו שהעזו אתמול להגיד שיש אפשרות אחרת. שיש אפשרות לא להגיד את האמת כשהמשטרה מבקשת ממך לסייע בבירור העובדות בפרשת שחיתות חמורה. ככה מדברים עבריינים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בהצהרה מיוחדת לתקשורת: "אי אפשר לאיים עלינו. לא ניתן לכם להוביל את המדינה למקום שבו אנשים ישרים פוחדים להגיד את האמת."

"שמעתי את ראש הממשלה וחבורתו", אמר לפיד, "כולל יו"ר הקואליציה ושרים, שהעזו אתמול להגיד שיש אפשרות אחרת. שיש אפשרות לא להגיד את האמת כשהמשטרה מבקשת ממך לסייע בבירור העובדות בפרשת שחיתות חמורה. ככה מדברים עבריינים. אני רוצה להגיד להם מפה:

"אל תאיימו עלינו. אי אפשר לאיים עלינו. לא ניתן לכם להוביל את המדינה למקום שבו אנשים ישרים פוחדים להגיד את האמת. 



"את מה שנקרא "חוק מילצ'ן השני" סירבתי לקדם, למרות הלחצים, מפני שאני עובד רק אצל אזרחי ישראל. רק בשבילם. לא בשביל אף טייקון ולא בשביל אינטרסים של פוליטיקאי, בכיר ככל שיהיה."

"זה יום עצוב לכל אזרח כשראש ממשלה בישראל מואשם בעבירות פליליות חמורות. יחד עם זאת, ראש הממשלה צריך לגלות אחריות לאומית. אי אפשר להיות ראש ממשלה, שר החוץ ושר הבריאות, בזמן שאתה מבלה את עיקר זמנך עם עורכי דין ובתגובות לתקשורת. אי אפשר לייצג אותנו בעולם כשכל מנהיג זר שאתה פוגש יודע שאתה מואשם בעבירות חמורות."

"לטובת אזרחי ישראל ראש הממשלה צריך לעזוב את תפקידו. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לזרז ככל האפשר את ההחלטה אם להגיש או לא להגיש כתב אישום."

בתגובה לדברי לפיד נמסר מהליכוד: ״שיפסיק להתבכיין ולנסות להסיט את תשומת הלב משאלה פשוטה: איך כשר אוצר הוא קיים פגישות עבודה עם חברו הקרוב ומעסיקו לשעבר ארנון מילצ'ן ומדוע לא נחקר באזהרה על כך?״
יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד