י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נקמה, אגו וכסף גדול: מה תוקע את החוק נגד עישון?

ועדת הכנסת לא מקבלת החלטה, תוקעת את הטיפול בהצעת החוק ומקטינה את הסיכוי שהיא תידון במושב הנוכחי

מיקי זוהר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מיקי זוהר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: Yonatan Sindel/Flash90



ב-24 לדצמבר, לפני יותר מחודש וחצי, אישרה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק החשובה ביותר שקיימת היום נגד עישון: ההצעה שאוסרת באופן כמעט גורף פרסום מכל סוג של מוצרי טבק, למעט בעיתונות המודפסת. זה כולל פרסום סמוי, כנסים, קד"מ, דיוטי פרי, מה לא. אין הצעה כואבת מזו לתעשיית הטבק.

מה קרה שפתאום הממשלה חובבת הטבק הנוכחית פועלת לחקיקה נגד עישון? דיל פוליטי: ח"כ יהודה גליק איים שלא להצביע עם הקואליציה בחוק המרכולים אם הממשלה לא תתמוך בחקיקה נגד עישון.

מאז חלפו יותר מחודש וחצי, והדיון בהצעת החוק טרם החל. כדי שהדיון יתחיל צריכה ועדת הכנסת להחליט החלטה מאד פשוטה וקצרה: לטיפולה של איזו ועדה בכנסת החוק יעבור - ועדת הכלכלה, הבריאות, אולי ועדה אחרת. אלא שהימים חולפים, ועדת הכנסת לא מקבלת החלטה, ולמעשה תוקעת את הטיפול בהצעת החוק ומקטינה את הסיכוי שהיא תידון במושב הנוכחי.

מי שעומד בראש ועדת הכנסת הוא ח"כ ממפלגתו של גליק, מיקי זוהר. הוא החליף בתפקיד את ח"כ יואב קיש כבר ב- 22 בינואר, לפני יותר משלושה שבועות. זוהר לוקח את הזמן. כששאלנו אותו כמה פעמים בשבועות האחרונים מדוע לא מתקבלת החלטה, השיבה לנו דוברת הוועדה כי העניין מתעכב בגלל חילופי הגברי בראשות הוועדה.

לאחרונה הסתכסכו חברי הכנסת גליק וזוהר, על רקע פרשת הרחקתה של חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) לשבוע מדיוני המליאה. שפיר כינתה את זוהר "מושחת" והורחקה על ידי ועדת האתיקה לשבוע, ואילו גליק יצא להגנתה ואף פנה לוועדת האתיקה בבקשה להקל בהרחקתה. בסביבתו של גליק תוהים האם העיכוב בניתוב הצעת החוק לאחת הוועדות הוא דרכו של זוהר "לנקום" בגליק על הצעד.

מוועדת הכנסת נמסר בתגובה: "בראשות ועדת הכנסת בוצעו לאחרונה חילופי גברי, מה שעיכב במעט את הטיפול בנושאים הממתינים על שולחנה ויצר עומס. הוועדה והעומד בראשה פועלים לביצוע עבודתם ביעילות ובמקצועיות המירבית".

בין אם זה נעשה בכוונה או שאין כל קשר לסכסוך עם גליק, בריאות הציבור שוב מפסידה, ותעשיית הטבק, שהחוק הזה (שהיה אמור להיחקק כבר לפני 6 שנים וטורפד גם אז) הוא האימה הגדולה שלה, מנצחת כתמיד.
מוצרי טבק חוק נגד עישון ועדת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד