י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עסקי הנדל"ן של משפחת שמלצר: מוכרת בניין בפ"ת לתדיראן, קונה נכס מסחרי בבני ברק

הנכס בפתח תקווה נמכר ב-49 מיליון שקל, כחמישה חודשים בלבד לאחר ששלמה נדל"ן רכשה אותו ב-45 מיליון שקל • בעסקה השנייה רכשה שלמה נדל"ן בניין במרכז העסקים של בני ברק, כשבמקום מקודמת תב"ע לשימושים לתעסוקה, כולל זכויות בנייה נוספות

בני ברק. יעקב נחומי, פלאש 90
בני ברק. יעקב נחומי, פלאש 90



שלמה נדל"ן – זרוע ההשקעות בנדל"ן שבבעלות עמליה שמלצר, אלמנתו של שלמה שמלצר - מבצעת שתי עסקות בפתח תקווה ובבני ברק. בעסקה הראשונה מכרה שלמה נדל"ן נכס באזור התעשייה סגולה בפתח תקוה, שנרכש על ידה לפני מספר חודשים ספורים, תמורת 49 מיליון שקל; בעסקה השנייה, החברה רכשה נכס מסחרי במתחם בני ברק סיטי בתמורה לכ-39 מיליון שקל.

רוכשת הנכס בפתח תקווה היא תדיראן הולדינגס, שמתכוונת להעביר למקום את מטה הנהלת החברה והחברות הבנות. הנכס כולל קומת קרקע, קומת גלריה חלקית, ושתי קומות נוספות; וכן מרתף וחניות בשטח כולל של כ-8,400 מ"ר. הנכס נמכר לתדיראן כאשר מרביתו מצוי ברמת מעטפת, למעט חלק בשטח של כ-420 מ"ר המושכר לסוכנות סובארו.

שלמה נדל"ן למעשה מבצעת "סיבוב מהיר" על הנכס, שאותו רכשה רק בספטמבר האחרון - מידי מרדכי פרידמן, בעליה של חברת השילוח טראנסטרה, בכ-45 מיליון שקל (כלל הוצאות עסקה). שלמה צפויה לרשום בעסקה רווח לפני מס של 4.4 מיליון שקל, המגלם את הפער בין המחיר בשתי העסקות. ישראל רייף, יו"ר דירקטוריון שלמה נדל"ן התייחס למכירה המהירה ואמר: "יש עסקות שקונים מהר ומוכרים מהר. דברים כאלה מתפתחים – לא ידענו מראש שנרצה למכור".

במקביל, שלמה נדל"ן רכשה נכס מסחרי ברחוב הירקון במתחם העסקים בני ברק סיטי (BBC) בתמורה לכ-38 מיליון שקל. המבנה כולל שטח להשכרה של כ-4,000 מ"ר וכ-80 חניות. בני ברק סיטי הוא אחד מאזורי הנדל"ן התוססים של גוש דן. במתחם, שבקרבת קניון איילון ואצטדיון רמת גן, מוקמים כיום פרויקטים גדולים של מגדלים המיועדים בעיקר למשרדים ולמסחר.

כחלק מהעסקה, שלמה נדל"ן התקשרה עם מוכרי הנכס (חברה פרטית) בהסכם שיתוף ביחס לזכויות בנייה עתידיות בנכס ובקרקע הצמודה לו. בסביבת הנכס מקודמת בימים אלה תב"ע (תוכנית בניין עיר) לבנייה לתעסוקה, כולל לזכויות בנייה נוספות.

"רכישת הנכס בבני ברק תואמת את הקריטריונים להשקעה של החברה – מיקום אטרקטיבי באזור עם פעילות עסקית ענפה, הנבה מהירה ופוטנציאל השבחה", הסביר רייף. "המקרה הנוכחי הינו בדרך של איתור שוכרים לנכס פנוי, השלמת הבינוי של הנכס וייזום זכויות בנייה נוספות. אנחנו נשדרג את הנכס בהשקעה של עד 10 מיליון שקל – ואנחנו במו"מ עם שוכרים. מדובר בנכס ייחודי שכן הוא בניין עצמאי – ואין הרבה נכסים כאלה באזור".

שלמה נדל"ן, שנוסדה ב-2007, עוסקת בתחום הנדל"ן המניב וייזום לנדל"ן מניב בישראל ובאירופה. בישראל מתמקדת פעילות החברה בנכסים המיועדים למסחר, תעשייה ומשרדים במרכז הארץ (לחברה 13 נכסים). באירופה לעומת זאת, הפעילות מתמקדת באיתור נכסים מלונאיים ונכסים המשמשים למשרדים ומסחר במרכזי ערים חזקות כמו ברלין, פרנקפורט, מדריד, מאנהיים ועוד. שווי הנדל"ן של החברה, נכון לסוף ספטמבר 2017, עמד על כ-950 מיליון שקל.

שלמה נדל"ן – שמניותיה אינן נסחרות בבורסה - הנפיקה בעבר כמה סדרות אג"ח, ולכן חלה עליה חובת דיווח למשקיעים. לחברה שתי סדרות אג"ח סחירות בערך נקוב של כ-290 מיליון שקל. האג"ח נסחרות בשוק בתשואות לפדיון של עד כ-2.5%, למח"מ (משך חיים ממוצע) בינוני-ארוך של 3.7 שנים. באחרונה הועלה דירוג סדרות האג"ח מ-Baa1 באופק "חיובי" לדירוג A3l באופק "יציב".

הכנסותיה של שלמה נדל"ן בינואר-ספטמבר 2017 הסתכמו ב-93.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-85.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2016. החברה הרוויחה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 כ-52 מיליון שקל, לעומת כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2016.

ב-2018 צופה החברה שיפור נוסף בתוצאותיה, עם השכרת בית מלון גדול בפרנקפורט (שיהפוך לנכס מניב), וכן הנבה מלאה של המלון במדריד שנרכש בשיתוף עם פתאל ומלון שלישי במאנהיים. החברה צופה כי ההכנסות התפעוליות נטו (NOI) של פעילות הנדל"ן המניב תהיה 94.2 מיליון שקל (חלק החברה) ב-2018, בעוד הרווח התזרימי הנקי (FFO) יסתכם בכ-41 מיליון שקל.
שלמה נדל''ן אזור התעשייה סגולה בני ברק סיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד