י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מקסיקו עושה היסטוריה יהודית: הספרדים מחבקים את האשכנזים

הנגיד רכניץ שכבר חולל כמה סערות ציבוריות עומד לחולל נוספת • בשבוע הבא יתקיים במקסיקו אירוע ענק בנוכחות גדולי ישראל למען מוסד התורה האשכנזי 'דרך אמת' שמחולל מהפכה בעיר • הנושא:הקהילה המבוססת - הספרדית, מחבקת את הקהילה המתפתחת - האשכנזית

מקסיקו עושה היסטוריה יהודית: הספרדים מחבקים את האשכנזים



אולי האקלים הדרום-אמריקאי הוא זה שמאפשר קיום האירוע יוצא הדופן, ביום שלישי הקרוב, ה באדר, בבירת מקסיקו: עשרות גדולי תורה מרחבי העולם היהודי מתכנסים לאירוע ענק של אלפי יהודי המקום, להשקת הבשורה - המהפכה התורנית בקהילה החרדית-אשכנזית בעיר, הנמצאת בהתפתחות ענק ועומדת בפני רכישת שטחים ובניינים והקמת ישיבה, סמינר לבנות וכולל אברכים שמקדישים חייהם לתורה, גם בעיר החומרית הזו.

מטבע הדברים בעשורים האחרונים, הקהילה הספרדית במקסיקו היא הגדולה, המשפיעה, המבוססת ואחת העשירות בעולם היהודי. מנהיגיה רבניה ונגידיה מעניקים חיבוק ענק תמיכה והשתתפות, ל"חגיגה האשכנזית".

בראש המעמד עומדים; הרב הראשי למקסיקו הרב שלמה טוויל, הגאון הרב דוד שוואקי ראש מוסדות אר"ם צובה, הגאון רבי אברהם שבות ראש מוסדות כתר תורה - במחוות כבוד עבור הרה"ג יצחק זאב דוידסון ראש מוסדות דרך אמת, והרה"ג יהושע גרצולין מראשי ישיבת לב אליהו - חבר וועדת החינוך של מוסדות דרך אמת.



כצוואה ממורשתו של מרן הגראי"ל זצ"ל, על הצורך לייקר את התורה מעל כל סחורה, יתקיים אירוע החיזוק לעולם התורה, עבורו גם נחתם 'קול קורא' על ידי גדולי ישראל - באופן הגרנדיוזי המפואר והגדול שמקסיקו עוד לא ראתה, זאת מתוך מטרה לחולל נקודת מפנה של חיזוק לביסוס הקהילה האשכנזית המונה מאות משפחות, אך עד העשור האחרון היתה חלשה יחסית. עד הקמת מוסדות 'דרך אמת' שמחזיקים כיום כ 250 תלמידים, בסטנדרט ליטאי של חיידר מקריית ספר או כולל בבני ברק.





מדובר בהפקת ענק, יוקרתית ובינלאומית. על במת ענק ישבו כעשרים ראשי ישיבות ורבנים מרחבי העולם, לצד כארבעים רבני כלל ארבעת הקהילות החשובות האשכנזיות ומוסדותיהם של הרב שבות ושוואקי.

הנגיד שלמה יהודה רכניץ צפוי להיות נואם הכבוד ולדבר בדיוק על הנקודה הזו; היכולת של מקסיקו לאחד ולגשר בין ספרדים חרדים לאשכנזים חרדים בפירגון והכלה, ללא הבדלי מעמדות. אולי יהיה ניתן להעתיק את הבשורה ההיסטורית למקומות נוספים. הוא גם מימן כמאה מקומות ישיבה למאה אברכים לדינר שהכניסה אליו היא לתורמים בסכומים של עשרות אלפים.





לצידו ישבו בדינר היוקרתי עשרות נגידים יהודיים, ביניהם מילארדרים כרפאל הרצקא עזרא אירני ועוד רבים. הבכירים שבהם יזכו להוקרה מגדולי הרבנים כאורחי כבוד.

לכבוד המעמד שעבור יהודי דרום אמריקה הוא לא פחות מהיסטורי - מעולם לא הגיעו בו זמנית ברכבת אווירית עשרות גדולי תורה מרחבי העולם לאירוע מרכזי בעיר הזו.





בנוסף שיגרו הרבנים הגאונים הגר"י עדס והגר"י הלל את ברכתם, כשהם עומדים על הנקודה המרכזית - עניין האחדות.



הרב הדס מקסיקו רכניץ דרך אמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד