י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חוק המרכולים: רשימת הערים שהגישו בקשה לפתוח עסקים בשבת

חודש וחצי אחרי שחוקק סופית ועורר סערה רבתי, בעיקר באשדוד, חוק המרכולים נעלם מהראדר התקשורתי לטובת פרשיות ותיקים כעת, 'בחדרי' חושף את רשימת הערים המצומצמת שהגישו לשר בקשה לאשר פתיחת עסקים בשבת האם יאשר להם?

חוק המרכולים: רשימת הערים שהגישו בקשה לפתוח עסקים בשבת
פלאש 90



חודש וחצי לאחר שחוק המרכולים אושר סופית במליאת הכנסת, המבחן האמיתי הגיע; האם משרד הפנים יאשר את חוקי העזר העירונים שנערמו על שולחנו באחרונה והאם השר אריה דרעי יאפשר את חוקי העזר המבקשים לפתוח עסקים בשבת. 'בחדרי חרדים' מציג את הרשימה המלאה של הרשויות המקומיות שחוקקו חוק עזר והגישו אותם בפני השר דרעי.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', אלו הרשויות הממתינות להחלטת שר הפנים לאחר שחוקקו חוקי עזר המבקשים לפתוח עסקים בשבת: אילת, הרצליה, חולון, גלבוע, מודיעין מכבים רעות, שגב שלום וגבעתיים.

על פי הרשימה שנחשפת כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה ושהגיעה לידיו של עוה"ד אורי ישראל פז - עולה כי מספר רשויות מקומיות שעמדו בראש חזית המאבק נגד חוק המרכולים - כלל לא הגישו למשרד הפנים חוקי עזר, ביניהן הערים; רמת גן וראשון לציון.

, ,





כזכור, בעקבות דרישת המפלגות החרדיות וכתוצאה מהחלטת בג"צ - כנסת ישראל אישרה על קוצו של קול את חוק המרכולים הקובע כי סמכות פתיחת עסקים מסויימים בשבת - תהיה בידי שר הפנים ולא בידי הרשויות המקומיות.

בעקבות אישור החוק קמה לה סערה בניצוחו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בגיבוי מרכז השלטון המקומי. ראשי הערים איימו לפנות לבג"צ ולחוקק חוקי עזר. כאמור, על פי הנחשף כאן עולה כי חודש וחצי לאחר אישור החוק - רק שש רשויות מקומיות העבירו למשרד הפנים חוקי עזר בנושא.

השלב הנוכחי הוא המבחן של דרעי: האם הוא יאשר לרשויות המקומיות את חוקי העזר שמבקשים לפתוח עסקים בשבת או שהוא לא יאשר את בקשתם.

כזכור, בראיון שהעניק דרעי ל'ידיעות אחרונות' הוא התייחס לאכיפת חוק המרכולים ואמר כי הוא לא מתכוון לאכוף אותו, "אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו, אז בסדר", הצהיר.

דבריו עוררו סערה שבמסגרתה פורסמה הקלטה של ח"כ משה גפני שחשף על סיכום כביכול עם ראש הממשלה נתניהו, על פיו, פקחי רשות האוכלוסין הם אלו שיפקחו על חוק המרכולים.
אריה דרעי חוק המרכולים חוק עזר פתיחת עסקים בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד