י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ווייז, גוגל או אפל: הניסוי שהראה איזו אפליקציה מביאה אתכם הכי מהר ליעד

ארתור גרבוסקי, מנהל בכיר באדובי, בדק במשך שנה את שלוש אפליקציות הניווט המובילות בשוק – אלו התוצאות

ווייז. צילום: pixabay
ווייז. צילום: pixabay



מהי אפליקציית הניווט הטובה ביותר: ווייז גוגל מפות או אפל מפות? זוהי השאלה שעליה ניסה לענות ארתור גרבוסקי בלוגר ומנהל בכיר בחברת אדובי. גרבוסקי בדק במשך כשנה את שלוש אפליקציות הניווט המובילות ולאחר 120 נסיעות הגיע לכמה מסקנות שאותן פירסם השבוע בבלוג שלו.

איזו מהאפליקציות נותנת את הערכת הזמן הקצרה ביותר לנסיעה?

גרבוסקי התייחס בשאלה זו רק להערכת הזמן לנסיעה לפני תחילת הנסיעה. הוא התייחס לגוגל מפות כבסיס והשווה את תוצאות שתי האפליקציות האחרות אליה. הערכות זמן הנסיעה באפל מפות היו גבוהות ב-8% מגוגל מפות ובווייז הן היו נמוכות ב-3% מגוגל מפות.

בכל נסיעה גרבוסקי חישב את ההבדל בין זמן הנסיעה המוערך שסיפקה האפליקציה לזמן הנסיעה בפועל. באפל מפות זמן הנסיעה האמיתי היה קצר יותר ב-1% מהערכת זמן הנסיעה המקורית, בגוגל מפות זמן הנסיעה היה ארוך ב-2% מההערכה ובווייז זמן הנסיעה היה ארוך ב-11% מההערכה המקורית.

איזו אפליקציה מביאה אותך הכי מהר ליעד?

גרובסקי גם בדק איזו אפליקציה מבין השלוש מביאה את הנהג בזמן הקצר ביותר ליעד, ללא קשר להערכות. הוא התייחס לתוצאות הנסיעה באמצעות גוגל מפות כבסיס והשווה את הנסיעות באמצעות שתי האפליקציות האחרות אליה. זמן הנסיעה באפל מפות ארוך ב-5% מגוגל מפות וזמן הנסיעה בווייז, החברה הבת של גוגל, ארוך ב-6%.

"לסיכום, אם אתה רוצה להגיע במהירות ליעד תשתמש בגוגל מפות. אם אתה מעוניין בניווט מדויק שיביא אותך ליעד בזמן, השתמש באפל. ואם לחשוב שתגיע ליעד מהר מקל על החרדה שלך, השתמש בווייז", כתב גרבוסקי.
וויז גוגל אפל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד