י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לראשונה: נפילה במכירות הסמארטפונים ברחבי העולם

על פי חברת המחקר גרטנר, מכירות הסמארטפונים לצרכנים ברבעון הרביעי של 2017 הסתכמו ב-408 מיליון יחידות – ירידה של 5.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2016

  • ח' אדר התשע"ח
סמסונג S8. צילום: pixabay
סמסונג S8. צילום: pixabay



מכירות הסמארטפונים ברחבי העולם נפלו בפעם הראשונה מזה כ-14 שנה, כך עולה מנתונים שפירסמה חברת המחקר גרטנר. זאת הנפילה הראשונה שתיעדה החברה מאז שהתחילה לעקוב אחרי נתוני המכירות של הסמארטפונים ב-2004.

מהנתונים עולה כי מכירות הסמארטפונים לצרכנים ברבעון הרביעי של 2017 הסתכמו ב-408 מיליון יחידות – ירידה של 5.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2016.

על פי גרטנר, יצרנית הסמארטפונים המובילה סמסונג רשמה ירידה של 3.6% ברבעון הרביעי לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. המכירות של האייפון מתוצרת אפל נפלו ב-5% במהלך הרבעון. עם זאת, ענקית הטכנולוגיה עדיין מדורגת במקום השני מבחינת נתח שוק הסמארטפונים.

עוד נמסר מגרטנר כי שני גורמים עיקריים היו אחראים לנפילה במכירות ברבעון הרביעי: הגורם הראשון - האטה בקצב השדרוגים מטלפונים סלולריים לא חכמים לסמארטפונים בשל מחסור בסמארטפונים איכותיים וזולים. הגורם השני – בעלי סמארטפונים שבוחרים דגמים איכותיים ולא מחליפים אותם במשך תקופה ארוכה יותר, ובכך מאריכים את מחזור השדרוגים.

הביצועים של אפל ברבעון הרביעי השפיעו גם כן על המכירות. המחסור באייפון X החדש – שהאט את קצב השדרוגים לשני הסמארטפונים החדשים האחרים של אפל, אייפון 8 ואייפון 8 פלוס. גם המחסור ברכיבים והגבלות על הייצור תרמו לזמן הממושך יחסית שעבר עד שהצרכנים קיבלו את האייפון X.

גרטנר צופה עלייה במכירות של אפל ברבעון הראשון של 2018. היא צופה גם עלייה במכירות של סמסונג ברבעון הראשון, כשהחברה תשיק ב-25 בפברואר את מכשיר הדגל החדש שלה סמסונג S9. נתח השוק של סמסונג ב-2017 היה 20.9% לעומת 14% של אפל.

בחודש שעבר, חברת המחקר קנליס דיווחה על הירידה השנתית הראשונה במשלוחי סמארטפונים בסין. וואווי ושיאומי הן החברות הסיניות היחידות שהגדילו את נתח השוק שלהם ברבעון הרביעי, ל-7.6% ו-79% בהתאמה לעומת הרבעון הרביעי ב-2016. וואווי עדיין מדורגת במקום השלישי מבחינת נתח שוק גלובלי – 9.8% ב-2017.

בסך הכל, על פי גרטנר, יותר מ-1.5 מיליארד סמארטפונים נמכרו בעולם ב-2017 – עלייה של 2.7% לעונת 2016.
סמארטפונים חברת מחקר טלפונים חכמים סמסונג אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד