י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תערוכת הסלולר בברצלונה: המכשירים החדשים של סמסונג, גוגל, נוקיה, סוני ו-LG

גוגל ואפל כבר חשפו את מכשירי הדגל שלהן לפני חצי שנה, וכעת הגיע תורן של סמסונג, סוני, נוקיה ואחרות לצעוד לקדמת הבמה

בוחן טלפון חדש. צילום: רויטרס
בוחן טלפון חדש. צילום: רויטרס



תערוכת הסלולר הגדולה בעולם תיפתח מחרתיים (יום ב') בברצלונה. התחרות הגדלה בשוק המובייל העולמי הפכה את התערוכה בברצלונה לזירה של השקות וקידומים למוצרים חדשים. אף שההשקות של גוגל ואפל כבר מאחורינו (לפני חצי שנה הציגו השתיים מכשירי דגל — אייפון X ופיקסל 2), גוגל תציג בברצלונה גם דגם משודרג של מכשיר גוגל הום, המופעל באמצעות Google Assistant. השקות נוספות בתערוכה הן של מכשירי דגל ליצרניות סמסונג, סוני, LG, אסוס, HTC ונוקיה (HMD).

סמסונג גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס

סמסונג הקוריאנית לא הכריזה באופן רשמי על דגם S9, אך כבר לפני כמה חודשים נפוצו שמועות על המכשיר ומאז הודלפו תמונות, מפרט וגם מחיר. על פי השמועות, המכשיר לא צפוי להיות שונה בעיצובו מהמכשירים הקודמים. קורא טביעת האצבע צפוי להיות ממוקם מתחת למערך מצלמות כפול בגב המכשיר. בדגם הרגיל תשולב מצלמה בודדת, ואילו דגם הפלוס ישלב זוג מצלמות.

סמסונג צפויה להציג מצלמה עם שדרוגים משמעותיים ועדשה שתאפשר אפקט צילום פורטרט, בדומה לאייפון X ולפיקסל 2. מחיר הדגמים החדשים יתקרב לזה של אפל וגוגל, גבוה יותר מכל מכשיר חדש של סמסונג עד כה. לפי אתר TechRadar, דגם 9S יעלה יותר מ–1,000 דולר, ואילו מכשיר הפלוס יעלה כ–1,175 דולר. סמסונג הציגה בעבר אבטיפוס של מסך מתקפל, ויש הטוענים שהיא יכולה להפתיע עם סמארטפון שניתן לענוד כמו צמיד.

גוגל

גוגל תציג מכשירי סלולר זולים, בעלי מפרט פשוט, עם מערכת ההפעלה אנדרואיד גו, המיועדים לשימוש במדינות מתפתחות. כמו כן, היא תשיק ערכת מפתחים למציאות רבודה, שתאפשר פיתוח אפליקציות AR לאנדרואיד.

סוני אקספריה

טיזר שעלה בחשבון הטוויטר של החברה לפני כמה ימים רומז על מכשיר בעיצוב אחר — אולי מסך קעור ואולי מכשיר גמיש. המכשיר יוצג ביום פתיחת התערוכה, ועל פי השמועות ייקרא אקספריה XZ פרו.

נוקיה (HMD)

נוקיה דוגלת במכשירים מבוססי אנדרואיד נקי, בלי ההתאמות והשינויים שעושות שאר היצרניות, ובלי תוכנות לא נחוצות במערכת ההפעלה. השמועות גורסות שהיא תשיק מכשיר דגל בשם נוקיה 9 שמחירו יהיה כ–930 דולר. לצד נוקיה 9, תשיק החברה את מכשיר נוקיה 8 פרו, פאבלט נוקיה 7 פלוס ונוקיה 4. נוקיה נחשבת להפתעת השנה, לאחר שהצליחה למכור ברבעון האחרון של 2017 4.4 מיליון סמארטפונים. בכך רשמה HMD הישג לא רגיל שממקם אותה במקום ה–11 בעולם — גבוה מחברות כמו לנובו, אסוס, HTC, גוגל וסוני.

LG

רגע לפני פתיחת התערוכה, מכריזה LG על סדרת הביניים ובה שני מכשירים — K8 ו–K10. בנוסף הודיעה החברה כי תציג מערכת בינה מלאכותית לסמארטפונים שתשולב במכשיר הדגל הנוכחי של החברה, LG V30, ואמורה לשדרג את יכולות הצילום.

אסוס

אסוס (Asus) תקיים אירוע הכרזה ביום שלישי, שבו תציג ארבעה דגמים של מכשירי ZenFone 5. על פי השמועות, המכשירים החדשים לא צפויים להגיע באופן רשמי למכירה בישראל.

מוטורולה

מוטורולה תציג בתערוכה את סדרת מכשירים בשם מוטו G6, מוטו G6 פלוס ומוטו G6 Play. התמונות שדלפו מעידות כי לנובו — הבעלים של מוטורולה — תכלול חיישן טביעת אצבע בגב המכשיר, וכן מערך מצלמות כפול.

וואווי

למרות הציפייה למכשיר הדגל הבא של וואווי, שייקרא P20, ענקית הטכנולוגיה הסינית תדלג השנה על ברצלונה ותכריז על המכשיר החדש בסוף מארס, באירוע מיוחד שיתקיים בפריז.
טלפונים חדשים סמארטפונים אפל גוגל lg

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד