י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סמסונג ונוקיה חשפו את המכשירים החדשים שלהן

סמסונג השיקה את גלקסי S9 ואת גלקסי S9 פלוס הערב בברצלונה • במכשירים החדשים יש אפשרות ליצור אימוג'י אישי - בדומה למצלמה של אייפון X • נוקיה הציגה מוקדם יותר חמישה מכשירים - אחד מהם בעיצוב נוסטלגי עם סליידר

המכשירים החדשים של סמסונג: גלקסי S9 ו-S9 פלוס. צילום: רויטרס
המכשירים החדשים של סמסונג: גלקסי S9 ו-S9 פלוס. צילום: רויטרס



סמסונג הכריזה הערב בתערוכת המובייל בברצלונה על שני מכשירי הדגל החדשים שלה – גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס.

במכשירים החדשים, שהוצגו על ידי נשיא חטיבת המובייל של החברה, די.ג'יי קו, יש מצלמה עם עדשת צמצם כפול, אפשרות לצילום וידיאו בהילוך אטי, וכן אפשרות ליצור אימוג'י אישי, בדומה למצלמה של אייפון X של אפל, המתחרה הגדולה של סמסונג. עם זאת, היישום של סמסונג משודרג לעומת זה של אפל, ויודע לקרוא תווי פנים ולעצב דמות מונפשת של המתשמש.

סמסונג, ששולטת בשוק הסמארטפונים בעולם עם נתח שוק של 56.2%, מעתיקה יישומים מאפל, אף שהיא מחזיקה רק ב-17.7% מהשוק.

בנוסף למכשירי גלקסי החדשים הושק שדרוג למערכת הסאונד עם רמקולים סטריאופונים מבית AKG וסאונד היקפי הנתמך ב-Dolby Atmos. מכשירי הגלקסי ידועים כנטולי שוליים, ואולם העיצוב של המכשירים החדשים שונה מעט. ב-S9 פלוס יש מערך מצלמות כפול בגב המכשיר וחיישן טביעת האצבע מוקם תחתיו. החברה גם ציידה את המכשירים החדשים באפליקציית SmartThings, שנועדה לשלוט במכשירים מחוברים גם של חברת סמסונג וגם של חברות אחרות.

ביקסבי, העוזרת החכמה של החברה, מציעה יכולות משופרות, ובהן יכולת לתרגם שפות בזמן אמת, זיהוי ואיתור מידע על הסביבה, קניות של פריטים שנצפו סביב המשתמש, ומידע על המזון שהמשתמש צורך כמו מספר קלוריות.

סמסונג תשיק את שני המכשירים בתוך שבועיים, אבל לא נמסר מתי המכשירים יתחילו להימכר בישראל ובאיזה מחיר.

מכשיר לעולם השלישי

נוקיה הציגה חמישה דגמים חדשים של סמארטפונים - נוקיה 8 שירוקו, נוקיה 7 פלוס, נוקיה 6 ונוקיה 1 ובנוסף - שוב השיקה דגם נוסטלגי מחודש של ה-8110 שהושק לראשונה לפני 20 שנה. בהצגת המכשירים הודגש כי מדובר בעיצוב ייחודי למכשיר שיבדל אותם מסמארטפונים אחרים, ו-HMD - בעלת המותג של נוקיה, הכריזה על שיתוף פעולה עם ייצרנית העדשות צייס (ZEISS) ועל המשך שותפות עם גוגל.

נוקיה היא מהיחידות שמשיקות מכשירים עם מערכת הפעלה נקיה של אנדרואיד - כלומר ללא תוכנות צד שלישי שמותכנות במכשיר. המשמעות היא שנותר יותר מקום אחסון במכשיר. מכשירי נוקיה החדשים יגיעו עם מערכת ההפעלה האחרונה של גוגל - אוראו.

נוקיה 6 - מאפשר זיהוי פנים לפתיחת נעילה של המכשיר; נוקיה 7 פלוס - מכשיר הדגל שמשיקה החברה בתערוכה, מכיל סוללה חזקה שיכולה להחזיק גם יומיים ומצלמה מיוחדת עם יכולות בינה מלאכותית שיודעת לעשות התאמות לתמונות שצולמו ולהוסיף פילטרים ומסכות לתמונה. מחיר ה-7 פלוס יהיה 400 יורו (כ-1,700 שקל).

נוקיה 8 סירוקו, מכשיר הפרימיום של נוקיה, גם הוא בעל מצלמה משודרגת ואמור להתחרות מול המכשירים מהליגה הגבוהה של אפל, גוגל וסמסונג עם תג מחיר של 750 יורו (כ-3,200 שקל).

נוקיה 1 - סמארטפון זול עם מערכת הפעלה בסיסית אנדרואיד אוראו גו, שפועלת על מכשיר עם זיכרון של 1 ג'יגה RAM. המכשיר יתמוך בכל האפליקציות של גוגל ובגוגל אסיסטנט. המכשיר נועד להיות זמינה למדינות מתפתחות במחיר של 85 דולר (כ-300 שקל).

בפינת הנוסטלגיה, השיקה החברה את נוקיה 8110 המחודש עם יכולת להתחבר לרשת דור 4. במכשיר ישולבו אפליקציות כמו טוויטר, גוגל מפות, פייסבוק, יחד עם יכולת לסנכרן לוח שנה עם אאוטלוק וכמובן המשחק הנוסטלגי סנייק. מחירו של המכשיר יהיה 80 יורו (כ-350 שקל).
גלקסי S9 סמסונג S9 מכשירים חדשים תערוכת מובייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד