ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בקרוב: חוק השקיות גם ברשתות הפארם ובחנויות מכולת?

בעקבות נתונים על צניחה של כ-80% בשימוש בשקיות ניילון - במשרד להגנת הסביבה שוקלים להרחיב את החוק, והנושא נמצא כעת בבדיקה ראשונית

שוק מחנה יהודה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
שוק מחנה יהודה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



לאור הצלחת חוק השקיות, במשרד להגנת הסביבה שוקלים כעת להרחיבו, כך שיחול גם על חנויות מכולת ורשתות פארם - ולא רק על רשתות שיווק גדולות, כפי שקורה כיום. החוק נכנס לתוקפו בתחילת 2017 וזכה להצלחה רבה בקרב הצרכנים.

החוק במתכונתו הנוכחית אוסר על חלוקה בחינם של שקיות ניילון ברשתות השיווק וקובע כי על כל שקית ייגבה תשלום של 10 אגורות. מנתונים שפירסם המשרד להגנת הסביבה עולה כי בעקבות החוק נרשמה ירידה דרמטית של כ-80% בשימוש בשקיות ניילון בשנה האחרונה.

באחרונה נעשה בכנסת דווקא ניסיון להגמיש את החוק. חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגישו הצעת חוק שלפיה על כל קנייה של 100 שקל יקבלו הצרכנים שקית בחינם. עם זאת, הצעת החוק נדחתה בוועדת השרים לחקיקה בחצי שנה, וזאת בעקבות התנגדות של המשרד להגנת הסביבה וארגונים סביבתיים. ח"כ סבטלובה הודיעה כי היא מסירה את שמה מהצעת החוק, והוסיפה כי לא הבינה את משמעותה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "בעקבות היענות רחבה של הציבור וההצלחה הגדולה ביישום חוק השקיות - המשרד להגנת הסביבה יצטרך לקבוע יעדי הפחתה, כפי שמחייב אותו החוק, ולשקול להרחיב את החוק גם לגופים אחרים. הנושא עדיין בבדיקה ראשונית".
חוק השקיות משרד להגנת הסביבה חנויות מכולת שקיות ניילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד