י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אבל בסאטמר: עורך עיתון 'דער בלאט' הלך לעולמו

לאחר מחלה קשה הלך לעולמו הרה"ח ר' שמואל וידר ז"ל, עורך בטאון חסידות סאטמר 'דער בלאט'

הרב שמואל וידר ז"ל עורך 'דער בלאט'
הרב שמואל וידר ז"ל עורך 'דער בלאט'



ברוך דיין האמת: בארה"ב הלך לעולמו לפני זמן קצר - לאחר המחלה הקשה והנוראה הרה"ח ר' שמואל וידר ז"ל, עורך עיתון 'דער בלאט' של חסידי האדמו"ר מהר"א מסאטמר והוא בן 56 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין לאביו רבי חיים אריה וידר, ולאמו מרת שפרה, בבחורתו למד בישיבת נייטרא.

כבר בהיותו בחור צעיר, היה לר' שמואל וידר חוש כתיבה מיוחד. הוא הכניס לישיבה את הקנאות והשיטה של סאטמר, והוציא גליונות עם כתבות נגד אלו שהשמיצו דרכו של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל, במאמרים ברורים וחדים שהפריכו את השקרים והליצנות נגד השיטה.

לאחר חתונתו החל לעבוד בבורסת היהלומים, ולאחר מכן פתח חנות לניקוי יבש בויליאמסבורג, והתחיל לעבוד כגראמער בחתונות - לצד היותו מהיועצים האסטרטגים בחסידות סאטמר בעת הנהגת האדמו"ר בעל ה'ברך משה' זצ"ל. בעיקר נודע כאסטרטג מקצועי בעל ראש טוב, הבנה מהירה וקור רוח. כמו כן, הוא היה מהאנשים שעיצבו את הפוליטיקה של סאטמר ואף משמש כיו"ר מעמדים גדולים בקהילה.

בשנת תשנ"ט, שנפתח עיתון 'דער בלאט' ר' שמואל וידר נקרא אל הדגל לקחת על עצמו עריכת העיתון.

כמו כן, רשומה על שמו מהפכה בעולם העיתונות באידיש, באשר הוא היה הראשון שהחליט לתת במה לכל הקהילות והחסידויות בעיתון, ואף היה בין אלו שעבדו קשה להוציא מהכח אל הפועל את ה'חתונה תקנות' שהנהיג האדמו"ר מסאטמר לצמצום הוצאות החתונה.

ל'בחדרי חרדים' לצד היותו עורך העיתון שימש גם כחבר הוועד הפועל בקהילת סאטמר, כדובר חסידות סאטמר לתקשורת באנגלית, וכיו"ר במעמדים גדולים, הפגנות, כינוסים, כינוסי בחירות וכדומה.

מסע הלוויה הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 מבית המדרש הגדול קהל יטב לב סאטמר בויליאמסבורג בברוקלין, ובשעה 13:30 בבית החיים בקרית יואל מונורו שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של 'בחדרי חרדים'>>
דער בלאט שמואל וידר סאטמר עורך עיתון אידיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד