י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרכבת לירושלים שוב מתרחקת: השר כ"ץ הודיע על דחייה נוספת

שבוע לאחר שהודיע כי הקו החדש ייפתח בראש השנה, בין ירושלים להרצליה, דיווח היום שר התחבורה כי הרכבות יפעלו רק מסוכות – ועד תל אביב בלבד

שר התחבורה, ישראל כ"ץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר התחבורה, ישראל כ"ץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



רק בשבוע שעבר הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, כי היעד החדש הוא פתיחת קו הרכבת החשמלי במלואו עד ספטמבר – מתחנת הרצליה, דרך כל תחנות תל אביב, ועד תחנות האומה החדשה בירושלים בתדירות, של ארבע רכבות בשעה. "היעד הוא שעד סביבות ראש השנה נעמוד בכך עם עלייה בכל תחנה עד לתחנת הרצליה", הודיע כ"ץ בוועדת הכספים.

ואולם בניגוד להצהרתו מלפני שבוע, כ"ץ אמר היום בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, כי "קו הרכבת המהיר לירושלים יתחיל לפעול בצורה מסחרית בערב סוכות. בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, וייצאו שלוש רכבות מדי שעה. חודשיים לאחר מכן החשמול ימשיך עד תחנת סבידור מרכז".

זאת הפעם השנייה בתוך כחודש שכ"ץ מזגזג בהצהרותיו בנוגע להשקת פרויקט הדגל של הרכבת, שאמור היה להיפתח כבר בסוף החודש הנוכחי – ונדחה ברגע האחרון. באמצע החודש שעבר עוד התחייב כ"ץ בפומבי כי "בערב פסח הזה - הרכבת לירושלים תגיע מתל אביב בפחות מחצי שעה".

הסיבה הרשמית לדחיית הקו למועד מאוחר מחודש מארס היתה סירוב המשטרה לאשר את ההיערכות של רכבת ישראל לדרישות הבטיחות באירועי חירום. ואולם על פי מרבית ההערכות של גורמי המקצוע, עיכובים בעבודות התשתית וחשמול המסילות היו מצריכים ככל הנראה דחייה בפתיחת הקו - גם ללא התערבות המשטרה.

מעדויות שפורסמו ב-TheMarker בשבוע שעבר עולה כי בזמן שכ"ץ עמד מול המצלמות והבטיח שעם ישראל יוכל להגיע בחג הפסח הקרוב מתל אביב לירושלים ב-28 דקות - ברכבת ישראל כבר ידעו כמעט בוודאות שלא יוכלו לעמוד בלוחות הזמנים.

"חד משמעית: ברכבת ידעו כבר לפני חודשים שלא יוכלו לעמוד בדרישות הבטיחות הבסיסיות שחייבות להתמלא כדי להסיע נוסעים עד סוף מארס", אמר גורם בכוחות ההצלה. לדבריו, "אולי מישהו האמין שכוחות החירום יתגמשו ויתפשרו בדרישות, כי זאת התרבות הישראלית. אבל ברכבת ידעו טוב מאוד שיש רשימה ארוכה של דרישות קריטיות שצריך למלא לפני ההשקה - ושהם לא יספיקו למלא את כל הדרישות האלה בזמן".
ישראל כץ קו רכבת חשמלי שר התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד