י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אנטי טראמפ: וושינגטון - המדינה הראשונה שמאמצת חוקי נייטרליות רשת

בדצמבר האחרון החליט הממשל הפדרלי לבטל את חוקי הנייטרליות ברשת • ג'יי אינסלי מושל וושינגטון: "למדינה יש את הזכות המלאה להגן על אזרחיה"

  • י"ט אדר התשע"ח
צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay צילום: pixabay



מדינת וושינגטון בארה"ב היא הראשונה שמאמצת חוקי נייטרליות ברשת משל עצמה לאחר שהרגולטורים בממשל הפדרלי ביטלו את החוקים מימי אובמה שנועדו לשמור על איזון באינטרנט. "ידענו שאנחנו חייבים לפעול, ברגע שוושינגטון הבירה נכשלה בהגנה על הנייטרליות", אמר ג'יי אינסלי מושל וושינגטון לפני שחתם על הצעה של שתי המפלגות הגדולות לאסור על ספקיות אינטרנט לחסום תוכן או להפריע לתנועת הרשת. אכיפת החוק תתבצע במסגרת חוק הגנת הצרכן בוושינגטון.

כללי נייטרליות הרשת בארה"ב בוטלו בדצמבר על ידי הרגולטור של שוק התקשורת, נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) שאושרו בתקופת ממשל אובמה בשנת 2015. כללים אלה מנעו מחברות שמספקות תקשורת אינטרנט לצרכנים ועסקים מלחסום אתרים או תוכן מסוים ומלגבות כסף עבור תעבורה מהירה יותרת וקדימות.

ה-FCC אסרה על חוקי המדינות בארה"ב לסתור את החלטותיה ולכן המהלך של וושינגטון עשוי להוביל לכך שהממשל הפדרלי יתבע את המדינה. אינסלי אמר כי "למדינה יש את הזכות המלאה להגן על אזרחיה".

כמה מדינות נוספות בארה"ב הציגו יוזמות מקומיות לחידוש הנייטרליות ברשת, בהן ניו יורק וקליפורניה, אך רק וושינגטון ואורגון יזמו חקיקה בנושא. בחוקים החדשים של אורגון אין דרישות חדשות מספקיות האינטרנט.
נייטרליות הרשת וושינגטון שוק התקשורת דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד