י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השגחה רוחנית של הרב גרוסמן: המנהלת החרדית מאוסטרליה תשוחרר למעצר בית

בית המשפט קיבל את הערר של עורכי דינה והחליט לשחרר את מנהלת הסמינר באוסטרליה לשעבר, למעצר בית בערבות של 100 אלף שקלים ותחת השגחתו הרוחנית של הגרי"ד גרוסמן ממגדל העמק נציג הפרקליטות ביקש עיכוב ביצוע של 24 שעות ובקשה זו התקבלה עורכי דינה ל'בחדרי': "אנו מתחילים דרך חדשה. בסוף נוכיח שאינה כשירה לעמוד לדין"

בית המשפט. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
בית המשפט. צילום אילוסטרציה: פלאש 90





בית משפט המחוזי בירושלים החליט לשחרר למעצר בית את מנהלת בית הספר מאוסטרליה החשודה בתקיפת שלוש אחיות, תלמידותיה.

נציג הפרקליטות אמר לבית המשפט כי הוא סבור שבשלב זה התגבשה תשתית ראייתית כדי לקבוע שישנן ראיות לכאורה שהמנהלת כשירה לעמוד לדין וראיות לכאורה להתחזותה לחולת נפש. "בנסיבות התיק הקונקרטי הזה, אין דרך לאיין את החשש להימלטות מאימת הדין" וביקש שהיא תישאר במעצר עד לקבלת החלטה סופית בבקשת ההסגרה על ידי הרשויות מאוסטרליה.

פרקליטה עו"ד יהודה פריד, אמר כי שופטת בית השופטת חנה לומפ ביקשה כי הפסיכיאטר המחוזי יתן חוות דעת ויכתוב את דעתו, "שתיהיה חתומה על ידו ולא על ידי מי מטעמו". למרות זאת, הפסיכיאטר המחוזי עדיין לא חתם את חוות דעתו. "הוא צריך לקרוא לגברת ולהחליט מה דעתו, הוא לא מתייחס לסוגיה היכן היא תשהה ולהתחזות" אמר עו"ד פריד לבית המשפט.

עוד הוסיף כי חוות הדעת צריכה להיות חתומה על ידי שלושה חברי ועדה, קל וחומר כאשר בית המשפט השלום והמחוזי הורו ברורות שהפסיכיאטר המחוזי בעצמו יכתוב את הדו"ח ויחתום עליו, תוך שהוא מתייחס לסוגיות שונות, אבל דבר זה לא קרה בפועל.

המנהלת בבית משפט המחוזי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השופט רם וינוגרד אמר כי "קיים חשש כי מעצרה במסגרת רגילה, עלול לגרום להתדרדרות משמעותית במצבה". הרב גרוסמן הציע לבית המשפט לשחרר את המנהלת למעצר בית תחת חסותו במגדל העמק ובית המשפט קיבל את הצעתו והורה על שחרורה למעצר בית במגדל העמק בפיקוח למשך 24 שעות על ידי ארבעה מפקחים, בהם אחיה ואחותה וכן שני מפקחים חדשים שאינם קרובי משפחתה.

על פי ההחלטה, המנהלת תשוחרר בהפקדה של 100 אלף ש"ח ותחת השגחתו הרוחנית של הרב גרוסמן, אחיה ואחותה יחתמו על ערבות צד ג' 25 אלף ש"ח כל אחד ושני המפקחים החדשים 10 אלף ש"ח כל אחד. עד לשחרור, המנלת תשהה בתנאי מעצר באשפוז בבית החולים איתנים.

נציג הפרקליטות, עו"ד מתן עקיבא ביקש עיכוב ביצע של ההחלטה למשך 24 שעות על מנת להגיש ערר לבית משפט העליון, והשופט קיבל את הבקשה. יחד עם זאת, לבקשת עו"ד יהודה פריד, בזמן זה יוכלו להפקיד את סכום הפיקדון ולהחתים את הערבים.

"בית המשפט קבע שיש ליתן אמון במרשתינו" אומרים פרקליטיה עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי. "היום בעז"ה אנו מתחילים דרך חדשה, שסופה יהיה שנוכיח כי חוות הדעת הקודמות צדקו וכי אינה כשירה לעמוד לדין" אמר ל'בחדרי חרדים בעקבות החלטת בית משפט המחוזי.

שלוש שנים וחצי מאז ביקשה אוסטרליה להסגיר את המנהלת החרדית לביה"ס לבנות - שנמלטה לישראל, נעצרה המנהת מחדש לפני כשלושה שבועות אחר שחוקר פרטי התחקה אחריה והוכיח כי היא ממשיכה לנהל אורח חיים שגרתי. מאז בית המשפט האריך את מעצרה.

כפי שדווח ב'בחדרי', ביחידה המרכזית של המשטרה התנהלה חקירה סמויה מזה כחודש, בעקבות פניה של חוליית האינטרפול להתחקות אחר חשודה, המבוקשת באוסטרליה בגין ביצוע עבירות חמורות בשלוש אחיות קטינות, בעת ששימשה כמורה וכשהייתה מנהלת בית הספר החרדי לבנות "עדת ישראל" במלבורן אוסטרליה.

מדובר בחרדית אם לשמונה ילדים, שעם הגעתה לישראל השתקעה בעמנואל ומאז מתנהל הליך המשפטי שלה. בפברואר 2017, המשטרה באוסטרליה אישרה כי היא חוקרת את אנשי הקהילה החרדית בחשד שסייעו למנהלת לברוח לישראל. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משלחת מיוחדת הגיעה לארץ מאוסטרליה, כדי לקדם בכל הכוח מול הפרקליטות את הסגרת המנהלת לאוסטרליה.

במסגרת החקירה, בוצעו מגוון פעולות מורכבות ומתוחכמות שדרשו שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ושבמהלכן נאספו ראיות וממצאים נגד החשודה, ועם מעצרה הפכה החקירה לגלויה.

באוגוסט 2014 הגישה המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה כי יכריז על החשודה בת הסגרה לאוסטרליה. לאחר למעלה משנתיים, ביוני 2016 הפסיק בית המשפט המחוזי את הליך ההסגרה, לאחר שקבע, בהתאם לחוות דעת שהוגשה מטעם הפסיכיאטר המחוזי, כי החשודה אינה כשירה לעמוד לדין.

בהחלטתו קבע בית המשפט המחוזי כי תטופל במרפאת הפסיכיאטר המחוזי בירושלים וכי אחת לחצי שנה תתכנס וועדה פסיכיאטרית על מנת להעריך את מצבה. הוועדה התכנסה עד כה שלוש פעמים, ובכל הפעמים קבעה כי החשודה עודנה בלתי כשירה לעמוד לדין.

במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי החשודה מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש על מנת להתחמק מהליך ההסגרה, ונוכח כך פתחה היחידה המרכזית במחוז ש"י בחקירה סמויה שהפכה לגלויה עם מעצרה.

במקביל, ביקשה המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד מתן עקיבא, לחדש את הליך ההסגרה נגד החשודה בבית המשפט המחוזי בירושלים, על מנת להכריז עליה בת הסגרה לאוסטרליה. המחלוקת המשפטית היא למעשה האם למרות שנראה כי היא ממשיכה לנהל סדר יום, למרות זאת עדיין סובלת האשה מבעיות נפשיות, ברמה כזו שאינה כשירה לעמוד לדין.
המנהלת מאוסטרליה תקיפה מעצר בית מעשים חמורים בקשת הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד