י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המתמחה נכשלה פעמיים בבחינות לשכת עורכי הדין - וזה מה שעשתה

השבוע הגיעה האשה לבית משפט השלום בירושלים, פנתה לשופט המעצרים והציגה בקשה מזויפת לצו מעצר נגד ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה • מערכת בתי המשפט: "תעודת המתמחה שהציגה האשה צולמה ושמה נרשם"

אפי נווה. צילום: פלאש 90
אפי נווה. צילום: פלאש 90



מתמחה בעריכת דין שנכשלה פעמיים בבחינות הלשכה לקחה את התסכול שלה צעד אחד קדימה: השבוע היא פנתה לשופט מעצרים בבית משפט השלום בירושלים, אחרי שסיים לנהל דיון בהארכות מעצר, והציגה בקשה מזויפת לצו מעצר נגד ראש לשכת עורכי הדין, אפי נוה. חשדו של שופט המעצרים התעורר, וכשביקש לדעת את זהותה, השיבה המתמחה כי נשלחה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

בשלב זה עוכבה האשה על ידי אנשי משמר בית המשפט. היא מצדה הראתה להם תעודת מתמחה ואז הסתבר להם כי בעלה הוא עורך דין בכיר בתחום הפלילי. האשה שוחררה בהמשך לדרכה, אך נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, שלח מכתב לנשיאי בתי המשפט האחרים, והזהיר אותם שיגלו ערנות למקרים מהסוג הזה.

תגובת דוברת מערכת בתי המשפט: "בעקבות האירוע, ערך נציג משמר בתי המשפט שיחה עם הגברת והסביר לה שהיה עליה לגשת למזכירות בית המשפט ולא לפנות ישירות לשופט. תעודת המתמחה שהציגה צולמה ושמה נרשם ברישומי המשמר לצורכי מעקב והגברת שוחררה לדרכה. בנוסף נמסר עדכון על אודות האירוע לנשיא בית המשפט השלום, השופט חן, אשר למען הזהירות עידכן את נשיאי בתי המשפט ואת מנהל בתי המשפט".

נוה עצמו אמר כי הוא מזועזע מהמקרה: "התקשיתי להאמין שמתמחה, שחפצה להיות עורכת דין, תהיה מסוגלת לחשוב בכלל על ניסיון לגנוב צו מעצר שיפוטי, להתחזות לאיש משטרה ולנסות להטעות שופט היושב בדין, וכל זאת רק משום שנכשלה בבחינות ההסמכה. עצוב ומצער מאוד שכך מתנהלים חלק מהמבקשים להפוך לדור העתיד של מקצוע עריכת הדין. אבל כשאני נתקל בהפגנות שבועיות מול ביתי וביתה של שרת המשפטים, המלוות בדברי נאצה וגידופים, בהשתלחויות גסות ברשתות החברתיות מצד מתמחים שנכשלו בבחינה ובתעשיית עתירות שנועדה לעקוף את בחינות ההסמכה - אני כבר לא מופתע משום דבר".

עו"ד אילן בומבך, המייצג את נבחני בחינת ההסמכה האחרונה: "הסיפור והאישה המתוארת בו אינם מוכרים לנו, וכל ניסיון לקשר בין הפעילות הפסולה הזו לבין מאבק המתמחים הוא לא יותר מאשר מניפולציה שקופה, שנועדה להכתים ציבור שלם. לא ניתן לשום גורם להטות את הנושא שעליו אנו נלחמים".
אפי נווה לשכת עורכי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד