י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"ניר חפץ מספק חומרים מפלילים נגד שני שרים בליכוד"

כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות". על פי הדיווח חפץ העיד נגד ארבעה בכירים בליכוד, ובהם שני שרים. אתמול תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את המשטרה על גיוס עדי המדינה

  • כ"א אדר התשע"ח
ניר חפץ. צילום: Roni Schutzer, פלאש 90
ניר חפץ. צילום: Roni Schutzer, פלאש 90



"עד המדינה ניר חפץ מעיד לא רק נגד ראש הממשלה - אלא גם נגד בכירים בליכוד" - כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות". על פי הדיווח, חפץ סיפק לחוקרי הממשלה חומרים מפלילים לכאורה על ארבעה בכירים בליכוד, ובהם שני שרים.

עוד על פי הדיווח, הנושאים שבהם מדובר קשורים בין היתר לפרויקטים במערכת הבריאות, תחום הנדל"ן ו"נושא נפיץ הקשור לאיכות הסביבה שעדיין נמצא במרכז סדר היום הציבורי". השר לאיכות הסביבה זאב אלקין אמר הבוקר בגלי צה"ל: "מעולם לא היה לי קשר עם ניר חפץ"

השבוע חתם חפץ, דוברו ומקורבו לשעבר של נתניהו, על הסכם עד מדינה במסגרת פרשת בזק-וואלה (תיק 4000). חפץ, שהיה עצור במשך שבועיים ונחשד בקבלת שוחד ובשיבוש הליכי משפט, התחייב למסור הקלטות של ראש הממשלה ורעייתו, וצפוי למסור מידע גם בשאר התיקים נגד ראש הממשלה. הוא צפוי לקבל חסינות מלאה בתמורה לעדותו, הצפויה לחזק את תיקים 1000, 2000 ו-4000. בחודש שעבר חתם גם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר על הסכם דומה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אמש (רביעי) את המשטרה על רקע גיוס אנשי סודו כעדי מדינה נגדו, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזה עבירה. מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם: 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכל, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו'".

נתניהו חזר על דברים שיוחסו למקורביו מוקדם יותר השבוע, ולפיהם "כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין שום דבר גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרדף האובססיבי הזה אחרי עד מדינה אחד ועוד עד מדינה ועוד עד מדינה זו ההוכחה הטובה ביותר שאין כאן כלום".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בתגובה לדברי נתניהו כי "אין 'תעשיית עדי מדינה' בישראל. יש תעשייה של שחיתות שלטונית ובראשה עומד לא אחר מנתניהו עצמו". לדבריו, "אחרי המתקפה על המפכ"ל, נתניהו הולך על ראשו של היועץ המשפטי לממשלה ומהלך אימים על עדים. ראש הממשלה כאחרון העבריינים. עם ישראל זכאי למנהיג שמחזק את ישראל ולא תוקף את רשויות החוק שלה".

מוקדם יותר היום התבדח נתניהו על מצבו המשפטי, כשנשאל מה הדבר המעניין ביותר בלהיות ראש ממשלה תקופה כה ארוכה - והשיב "החקירות". לשאלה אם טראמפ נתן לו במתנה את העניבה האדומה שהוא לובש, הוא ענה: "גם זה יכול להיחקר". כשנשאל ישירות על החקירות ואם הן מפריעות לתפקידו, אמר: "אני לא יכול להגיד שאני אוהב את זה אבל זה לא מסיח את דעתי. אני מחויב לתפקיד".

בשבוע שעבר נחקר נתניהו באזהרה במסגרת תיק 4000, פרשת בזק-וואלה שבמרכזה החשד כי העניק הטבות רגולטריות לחברת בזק בתמורה להטיית הסיקור לטובתו באתר וואלה, שבבעלות בזק. בחודש שעבר המליצה המשטרה להעמיד אותו לדין בגין קבלת שוחד בתיקים 1000 ו-2000.
ניר חפץ הליכוד עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד