י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

זעם: ענדו טלאי צהוב - נגד יהודים חרדים

תושבי שכונת אוטרמונט בעיר ענדו טלאי צהוב על חולצתם בישיבת המועצה במחאה נגד הקהילה היהודית, הם טענו כי האוטובוסים של בתי הספר החרדיים בשכונה שלהם גורמים לחסימת הכבישים הצרים: "אנחנו חשים שנעשה לנו עוול ואנחנו נרדפים על ידם"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום: פלאש 90



זעם במונטריאול - אזרחים גוים ענדו טלאי צהוב במחאה נגד יהודים חרדים: תושבי שכונת אוטרמונט בעיר ענדו טלאי צהוב על חולצתם בישיבת המועצה במחאה נגד הקהילה היהודית, הם טענו כי האוטובוסים של בתי הספר החרדיים בשכונה שלהם סותמים את הכביש.

אף שהוסבר לתושבים כי הסמל הצהוב שהם הדביקו על החולצה מקורו מהשואה כאשר יהודי אירופה נאלצו ללבוש טלאי צהוב תחת המשטר הנאצי, אחת הנשים אמרה כי היא לא תפסיק ללבוש אותה, כך מדווח האתר Metro news הקנדי.

האשה אמרה, "היהודים תמיד מעלים את העבר הכואב שלה. הם עושים את זה כדי לסתום לנו את הרחוב, אנחנו לובשים את הבד הצהוב כי האוטובוסים של בית הספר צהובים".

"אנחנו נצעד במורד הרחוב, עם סירים ומחבתות, אם נצטרך" אמרה האשה. "אנחנו חשים שנעשה לנו עוול ואנחנו נרדפים על ידם", אמרה אשה נוספת.

לאחרונה המתחים עלו בין כמה מתושבי אוטרמונט לבין הקהילה החסידית המתפתחת באזור. הכעס של התושבים הגוים על התושבים היהודים באוטרמונט, הוא על כך שאוטובוסים של בית הספר החרדיים מסתובבים במספר רחובות צרים, ולטענת תושבים גויים הם חוסמים את הרחובות ומטרדים במשך כמה פעמים ביום, "ברחוב אחד חד סטרי, יש 14 אוטובוסים בשעה אחת, זה לא הגיוני".




"אנחנו פשוט צריכים להסתלק מכאן?" כך הגיב לתקשורת אלכס ורצברגר, חבר הקהילה החסידית של אוטרמונט.

ראש עיריית מונטריאול ולרי פלנטה הגיב ואמר "לחיות יחד כקהילה לפעמים זה מאתגר, יחד עם זאת, זה לא מקובל להשתמש בילדים, הם אף פעם לא צריכים להיות מטרה".
מונטריאול טלאי צהוב חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד