י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפלג במבחן ראשון: מאות חוסמים את הכניסה לבירה • צפו

לראשונה מאז פטירתו של הגר"ש אויערבך זצ"ל, הפגנה סוערת בירושלים בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה על ידי המשטרה הצבאית לאחר שהתברר כי הוא משתמט פרקליטותי • מאות מפגיני הפלג ירדו לכביש והכניסה לירושלים - גשר המיתרים נחסמה לתנועה

הפגנה הפלג. צילום: מ. בלוי
הפגנה הפלג. צילום: מ. בלוי



לראשונה מאז פטירתו של הגר"ש אויערבך זצ"ל, הפגנה סוערת בירושלים בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה על ידי המשטרה הצבאית לאחר שהתברר כי הוא משתמט פרקליטותי.

מאות מפגינים מהפלג הירושלמי ירדו לכביש והכניסה לירושלים - גשר המיתרים נחסמה לתנועה. בשלב זה התנועה מופנת דרך מנהרת הארזים כביש 9.



אתמול (רביעי) לפני בוקר, כשעה לאחר חצות, תלמיד ישיבה בשם מאיר בורדיאנסקי שנסע עם רכב בכביש מצפה יריחו, עוכב על ידי שוטרים מעלה אדומים כחלק מבדיקה שגרתית.

מבדיקת מספר תעודת הזהות שלו התברר כי הוא דרוש לחקירה לצה"ל והוא נעצר. בהמשך, שוטרי המשטרה הצבאית העבירו אותו לבית מעצר צבאי בבסיס ענתות. בורדיאנסקי, נכדו של משגיח ישיבת קול תורה הגה"צ רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, המשתייך לפלג הירושלמי, מוגדר כמשתמט פרקליטותי לאחר שלא התייצב לצה"ל מאז אפריל 2016, כמעט כשנתיים.

כפי שדווח ב'בחדרי', היום הוא יובא לבית הדין הצבאי ביפו, שם צפויים להגיש כנגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. על פי הפלג הירושלמי, בורדיאנסקי מסרב ללבוש מדי צה"ל וככל הנראה יועבר לאגף מבודד. בעקבות מעצרו, הודיעו עסקני הפלג שנכנסו למעונם של הרבנים שהורו להם "ממשיכים את דרכו של רבינו ראש הישיבה זצוק"ל שהורה 'להרעיש עולם ומלואו'". בעקבות הוראה זו, מתקיימת כעת מחאה בירושלים.

אתמול דיווחנו לראשונה כי בד"ץ "העדה החרדית", קיימו מושב בית דין בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבת 'קול תורה', והוחלט להצטרף למחאה. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי ההודעה של העדה החרדית, מיועדת אך ורק לאברכים ולא לבחורים.
הפלג הירושלמי הפגנה ירושלים גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד