ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ההפגנות חוזרות? מעצרו של עציר הפלג הוארך עד תום ההליכים

ההפגנות חוזרות? בית הדין הצבאי האריך עד תום ההליכים את מעצרו של מאיר בורדיאנסקי תלמיד הפלג, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על השתמטות של כשנתיים

הפגנת הפלג הירושלמי בחמישי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת הפלג הירושלמי בחמישי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ההפגנות חוזרות? בית הדין הצבאי האריך עד תום ההליכים את מעצרו של מאיר בורדיאנסקי תלמיד הפלג הירושלמי, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על השתמטות של כשנתיים.

היום (ראשון) השופט שחר גרינברג מבית הדין הצבאי החליט כי תלמיד ישיבת קול תורה שנעצר בשבוע שעבר ונכלא בכלא צבאי לאחר שהתברר כי הוא מוגדר בצה"ל כמשתמט פרקליטותי - יוארך עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

היה זה בשבוע שעבר בלילה שבין רביעי לחמישי - כשעה לאחר חצות הלילה נעצר מאיר בורדיאנסקי בכביש מעלה אדומים בשעת לילה מאוחרת, כשהיה באזור הדרום לכיוון ירושלים. מדובר מעצר ראשון מאז פטירת מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגר"ש אויערבך זצ"ל וביום חמישי נערכה הפגנה בירושלים בתמיכת "העדה החרדית". 

עוד קודם לכן, העצור מאיר בורדיאנסקי הובא לבית הדין הצבאי ביפו בנוכחות פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, שם הוגש נגדו כתב אישום על השתמטות של כשנתיים אולם בית הדין החליט להמתין עם ההחלטה עד היום, כדי לקבל הכרעה בעניין. כאמור, השופט שחר גרינברג החליט היום להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

ההפגנה ביום חמישי כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לא הייתה סוערת במיוחד ורק מאות רבות השתתפו בה. זאת, כאשר מדובר כאמור בהפגנה ראשונה מאז פטירת הגר"ש זצ"ל, מה שאמור היה להיות מפגן כוח עצום.

בפלג הסבירו כי ההפגנה הייתה "רק הפתיח למאבק נחוש" והדגישו כי "המאבק ימשיך במלוא העוצמה עד להשבת החוק שיפטור את תלמידי הישיבות מגיוס, ללא התנייה ועמידה ביעדי גיוס". 

היום עם החלטת בית הדין הצבאי, ככל הנראה יודיעו בפלג על יציאה מחודשת להפגנה. האם גלגל העצורים יתחדש? שעות יגידו.
מאיר בורדיאנסקי הפלג הירושלמי בית הדין הצבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד