ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו: השר בנט שלף את גרף המתגייסים החרדים

שר החינוך התייחס בישיבת סיעתו למשבר הגיוס ובמהלכה שלף את גרף המתגייסים החרדים לצה"ל • השר הצביע על הגידול ואמר "זה נקרא בשורה טובה, זה אומר שמדינת ישראל היא בכיוון טוב"

נפתלי בנט היום בכנסת. צילום: פלאש 90
נפתלי בנט היום בכנסת. צילום: פלאש 90



שר החינוך נפתלי בנט התייחס למשבר חוק הגיוס בתחילת ישיבת סיעתו ואמר: "אמרנו לפני כשבוע שמדובר בפייק משבר, ואנחנו עומדים מאחורי זה".

"אבל יש פה לא רק פייק משבר – יש פה פייק מנהיגות, שמעדיפה מרדף אחרי סקרים מלהגיד את האמת לבוחרים ולהתמודד עם האמת. אנחנו צריכים להגיד את האמת והאמת היא כזו, ואני רוצה שכל מדינת ישראל תראה את זה: בעשור האחרון הגיוס החרדי גדל משנה לשנה. בעשר שנים צמחנו פי עשרה - מפחות מ-300 ל-3,000 מתגייסים חרדים. זה נקרא בשורה טובה, זה אומר שמדינת ישראל היא בכיוון טוב".



עוד הוסיף ואמר: "נכון, זה לא זבנג וגמרנו, ונכון שלא כל החרדים מחר יתגייסו אבל אני אגיד לכם עוד משהו: האם באמת יאיר לפיד ואיווט ליברמן רוצים ? האם צה"ל רוצה מחר לגייס רבבות חרדים? האם אנחנו כחברה ישראלית רוצים בין לילה את כל ההפרדה המגדרית שקשורה בזה ? את 17 סוגי הכשרויות ? למציאות הישראלית יש קצב משלה והקצב הוא טוב. החרדים הולכים ומצטרפים לצה"ל, לשוק העבודה ולומדים מקצועות להתפרנס".

"את מה שאני אומר יודע גם יאיר לפיד ויודע איווט ליברמן מכיוון שצה"ל אומר לו את הדבר הזה. גם צה"ל לא רוצה פי עשרה חרדים מחר בבוקר כי צה"ל והחברה הישראלית לא יודעים לעכל את זה בקצב כל כך מהיר. ולכן, המשבר הוא משבר לא אמיתי, הוא משבר חלול".

לסיום אמר השר "מנהיגות שמעדיפה לקושש קולות כדי ללכת ולהתחנף לבוחרים במקום להגיד את האמת גם אם היא לא נוחה אינה מנהיגות. גם אנחנו מנהיגים ואומרים את האמת הלא נוחה לפעמים לבוחרים שלנו, אבל זו מנהיגות. מנהיגות היא לא לרדוף אחרי הקולות אלא להנהיג ולהגיד את האמת. ולכן, אנחנו בהחלט מגבים את מאמצי ראש הממשלה, ואני קורא לכל חברי הקואליציה: בואו נהיה מנהיגים, בואו נעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל ובואו נמשיך פה לנהל ממשלה לאומית טובה".
שר החיוך מתגייסים חרדים ישיבת סיעה משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד