ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליברמן עונה: אני לא מתערב למועצת גדולי התורה, שלא יתערבו לי

במענה לשאלת כתב 'בחדרי חרדים', מדוע זה לא לגיטימי שמועצת גדולי התורה היא זו שתחליט עבור הח"כים החרדים, השיב ליברמן כי "כמו שאני לא מתערב בנושא של ה'הוואי הדתי', הנהלים והפרוצדורות ברבנות, כך אני מצפה שאותה מועצת לא תתערב לי" • צפו

ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בסוף ישיבת הסיעה של 'ישראל ביתנו', היום (שני), שאל כתב 'בחדרי' את ליברמן: "שר הביטחון, אתה טוען שמועצת גדולי התורה לא יכולה להחליט ולהתערב בנושא של ביטחון. לך יש עקרונות, גל לליצמן יש עקרונות, והן אומרת שהמועצת כן תחליט עבורו בנושאים הללו, למה זה לא לגיטימי?"



שר הביטחון השיב ואמר "אני חושב שהמטה הכללי, הוא הגוף העליון שיטפל בנושא ביטחון, כמו שאני לא מתערב בנושא של ה'הוואי הדתי', הנהלים והפרוצדורות ברבנות הראשית, כך אני לא רוצה ואני לא מכיר אלוף במטה הכללי שיתערב בנעשה ברבנות הראשית, כך אני מצפה שגם אותה המועצת גדולי תורה, לא תתערב בתוך מה שנעשה בתוך צה"ל. לכל אחד יש אחריות על התחום שלו, וכדאי שכל אחד יתעסק במה שהוא מכיר ומה שבאמת הוא מופקד עליו".

דברי ליברמן בישיבת הסיעה היום (שני): "צהריים טובים לכולם. אני אולי אתחיל מהכרוניקה של האירועים האחרונים, או יותר מדויק, מאולטימטומים למיניהם שראינו בשבוע האחרון. מי שבוודאי זוכר שהסיפור התחיל יום בהיר אחד, סגן השר ליצמן הודיע שהוא לא יתמוך בתקציב במידה וחוק הגיוס לא יעבור בשלוש קריאות לפני ההצבעה על התקציב. זה בא משום מקום, כולם הופתעו ומפה התחילה התחרות. אז יום אחד ליצמן הודיע על האולטימטום בנושא הגיוס".

"אחר כך", המשיך שר הביטחון "שר האוצר הודיע שאם לא יהיה תקציב לפני פסח אז בפסח לא יהיה שר אוצר. אחר כך, שר החינוך אמר שהוא רוצה להיות אך ורק שר הביטחון, אמנם אחר כך הוא התחרט ואמר שהוא מוכן להיות גם ראש ממשלה. לבסוף, אנחנו הגענו גם למצב אבסורדי ממש לפי התסריט של אפרים קישון, באמת כמו מערכון שלו. כשחבר כנסת שאני מאוד מעריך אישית מש"ס מגיש חוק בנושא גיוס למועצת גדולי התורה, מועצת גדולי התורה מאשרת את חוק הגיוס ואחרי זה מביאים לועדת השרים לחקיקה ספר טלפונים בתור חוק. כלומר, אומרים אנחנו עכשיו נאשר משהו, אחר כך יהיו תיקונים, לא משנה מה כתוב בחוק, זה לא משנה אם היועמ"ש מסתייג מהחוק, האם החוק עומד באותן דרישות בג"ץ או לא עומד בדרישות, זה לא חשוב. כרגע אתם מאשרים ספר טלפונים והאבסורד הזה נמשך גם היום".

עוד הוסיף ליברמן: "בסוף מכל חברי הקואליציה מי שמגיע לועדת שרים לחקיקה זו שרת המשפטים ועוד שר ששולח את הפתק. כל השאר מסתייגים ועם זה אנחנו צריכים ללכת ולפתור את אחת הבעיות הקשות, אחת הסוגיות המורכבות בחברה הישראלית – גיוס או שירות לאומי לכולם. החוק כפי שהוא הובא, אני באמת משמש בנושא פרפרזה לחברי בקואליציה, מה שנקרא פייק חוק ממש קלאסי. מבחינתנו זה משהו דומה. תנסו לדמיין שבממשלת ישראל החליטו לעשות, איך שאמר עודד, לחוקק חוק בתחום המיסוי. אז אני מניח שאם רוצים לחוקק חוק בתחום המיסוי אז יביאו אותו קודם לרשות המיסים ואחר כך שר האוצר יביא אותו לועדת השרים ומכאן לכנסת לועדת הכספים. פה כשחוק הגיוס הולך במסלול של חבר כנסת מש"ס למועצת גדולי התורה ומשם מחזירים לנו ספר טלפונים, לצפות שישראל ביתנו תתמוך בחוק הזה זה אבסורד".

"כל המציאות של היומיים האחרונים מבחינתי זה תאטרון אבסורד אחד גדול. אנחנו שנים מדברים על כך וזו העמדה העקרונית שלנו על החובה לשירות לכולם, או במסגרת של צה"ל או במסגרת שירות לאומי. גם עבור החרדים, אגב וגם עבור הערבים. אני לא רואה שום סיבה למה צעיר חרדי או ערבי גם אם הוא לא רוצה לשרת בצה"ל למה הוא לא יכול לתת את אותן שלוש שנים במסגרת בית אבות או בית חולים. לכן, כל הסיפור הזה הוא לא מתקבל על הדעת. אנחנו בכל אופן, כולנו, כולל השרה סופה לנדבר, נצביע נגד החוק המוצא. אני מאוד מקווה שהוא לא יעבור, אני חושב שהחוק הזה פוגע במרקם העדין בתוך החברה הישראלית ואנחנו לא נסכים על החוק הזה ואני שמעתי הרבה האשמות. האחריות היא קודם כל של כולנו, אחריות להיות רציניים ולא להקריב ערכים בתמורה לכסאות".

לסיום אמר השר ליברמן: "כי פה אנשים מוכנים להקריב את הערכים הכי בסיסיים ורק לשמור על הכסא. אני חייב לציין, אתמול הייתי בבקו"ם וראיתי את הגיוס של גולני-גבעתי, ראיתי את החברה הצעירים. תחושתי, אם אנחנו נצביע עבור החוק כפי שכרגע מוצע מצידי זאת תהיה פשוט בגידה באותם אנשים צעירים, במשפחות שלהם, בהורים שלהם. זו פשוט בגידה בדבר הכי בסיסי. לא יכול להיות שיש מצד אחד רוב של אנשים צעירים במדינת ישראל שהולכים שלוש שנים לרוץ על הג'בלאות ולהגן על מדינת ישראל ותהיה קבוצה שהיא פטורה מכל חובות, לא רק שירות צבאי אלא גם שירות לאומי. לכן, כפי שאמרתי ואני חוזר ואומר, אנחנו נתנגד בתוקף, כל חמשת חברי הכנסת כולל השרה סופה לנדבר. כולנו נצביע נגד החוק המוצע".
ליברמן מועצת גדולי התורה ישיבת סיעה כתב בחדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד