י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גפני הצליח לגייס את המיליונים שנעלמו בגלל שגגת ליצמן ודרעי

חשיפת 'בחדרי חרדים': ימים ספורים לפני אישור תקציב המדינה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הצליח לגייס חמישים ושניים מיליון שקלים נוספים עבור עולם התורה והישיבות, זאת לאחר הטעות שנרשמה בחתימת נציגי המפלגות החרדיות

גפני. צילום: פלאש90
גפני. צילום: פלאש90



חשיפת 'בחדרי חרדים': ימים ספורים לפני אישור תקציב המדינה במליאת הכנסת, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הצליח לגייס חמישים ושניים מיליון שקלים נוספים עבור תקציב עולם התורה והישיבות, זאת לאחר הטעות שנרשמה בחתימת נציגי המפלגות החרדיות בלילה שלפני אישור התקציב בממשלה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בעקבות שגגה שאירעה בליל אישור התקציב, הנציגות החרדית שכללה את נציגי השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן - חתמה על כך שתקציב תמיכת המדינה במוסדות התורניים יעמוד על סכום נמוך ב-52 מיליון שקלים ממה שהושג קודם לכן בהחלטת הממשלה מיום 5.3.2017.

אלא, של'בחדרי חרדים' נודע, כי בעקבות דרישתו של ח"כ גפני, הממשלה אישרה אתמול את השלמת הסכום שנחסר בעקבות שגגת הנציגים החרדים, סכום העולה על 52 מיליון שקלים, ס"ה: 1,224 מיליון ש"ח.

כזכור, בהחלטה מספר 2468 של הממשלה הוחלט לעלות את גובה הסכום של תקצוב המדינה למוסדות התורה ב-52 מיליון שקל נוספים לשנים 2017 ו-2018 לכל שנה, ולעלות את התמיכה מסכום של 1,171.5 ש"ח לסכום של 1,224 ש"ח, וזאת כדי להתאים את התקצוב למספר תלמידי הישיבות שנוספו עד סוף שנת 2016.

אולם, כאמור, הנציגים החרדים אשר חתמו על הסכום הסופי עם משרד האוצר לתקציב שנת 2019, חתמו על מסמך שבו מופיע הסכום הישן משנת 2016 ולא החדש שכבר הושג לשנים 2017 ו-ו2018. התוצאה: מינוס של 52 מיליון שקלים לתקציב עולם התורה והישיבות.

כאמור, יממה לפני העברת התקציב במליאת הכנסת, גפני הצליח להשיב את הסכום החסר. בתגובה אמר גפני: "הורידו 52 מליון שקל מתקציב הישיבות והחזרתי את זה. התקציב חזר לקדמותו ולא יהיו קיצוצים בתקציב הישיבות ואני שמח על כך".
גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד