ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מקלב ל'בחדרי': "לא משנים את עמדתנו, אצלנו מילה זו מילה"

בסופו של דבר, הח"כים החרדים החברים בוועדה המשותפת שדנה בחוק הלאום תמכו בחוק - עם זאת אומר ח"כ מקלב ל'בחדרי': "אנחנו לא צריכים את חוק הלאום, אנחנו לא מעוניינים לקדם אג'נדות כחוק יסוד וכל הממעט הרי זה משובח"

מקלב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מקלב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



לאחר סיכום עם המפלגות החרדיות: הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת וועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הלאום. 9 ח"כים תמכו בהצעת החוק ו-7 התנגדו.

למרות תמיכת הח"כים החרדים, ח"כ אורי מקלב חבר הוועדה, מבהיר ל'בחדרי חרדים' כי "החוק הזה לא יקודם מעבר להיבט ההצהרתי שהיה חשוב לליכוד - אנחנו לא משנים את עמדתנו ברגע האחרון, אצלנו מילה זו מילה".

מקלב הוסיף כי "אנחנו לא צריכים את חוק הלאום, אנחנו לא מעוניינים לקדם אג'נדות כחוק יסוד וכל הממעט הרי זה משובח".

לדבריו, "גם סעיף המקומות הקדושים הוצא לבקשתינו לאחר ייעוץ עם משפטנים לאור הערנות שלנו, כך שאנחנו לא רואין עין בעין את הנושא. אנחנו לא רואים צורך לחזק את הלאום כפרשנותם, ובוודאי לא את הדמוקרטיה כפרשנותם".


מקלב בוועדה.

הצעת החוק מעגנת בחוק-יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית, ואת עקרון קיבוץ הגלויות. כמו כן, מעגנת את הקשר עם יהודי התפוצות ואת הזכות לשימור מורשת לכל תושבי ישראל ללא הבדל דת או לאום. הצעת החוק מקבעת את לוח השנה העברי כלוח הרשמי של המדינה ואת יום העצמאות, חגי ומועדי ישראל וימי הזיכרון בחוק-יסוד.

9 ח"כים תמכו בהצעה: היו"ר חה"כ אמיר אוחנה (הליכוד) והח"כים אבי דיכטר, שרן השכל, אברהם נגוסה (הליכוד), רועי פולקמן (כולנו) מיכאל מלכיאלי (ש"ס), עודד פורר (ישראל ביתנו), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אורי מקלב (יהדות התורה).

7 ח"כים התנגדו: מיכל בירן, רויטל סויד, סאלח סעד (המחנה הציוני), ג'מאל זחאלקה, דב חנין (הרשימה המשותפת), יעל גרמן (יש עתיד), מוסי רז (מרצ).
אורי מקלב חוק הלאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד