י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"שלחו לי מכתבים לכלא בארמית - שלא יבינו"

עצור 'הפלג' ביקש להעביר לחבריו בישיבה את החוויות מבין כותלי הכלא • בהודעה קולית שהשאיר מהטלפון הציבורי, הוא גולל את סדר יומו ושלף רעיון יצירתי כיצד להערים על גורמי הצבא בכלא • וגם: הסיפור האמיתי עם לבישת המדים והשהייה בבידוד

תלמיד 'הפלג' עם מדים על רקע ההפגנות בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
תלמיד 'הפלג' עם מדים על רקע ההפגנות בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"לא לכתוב דברים יותר מידי, כי הכלא רואים את זה, אפשר לכתוב בארמית, מי שרוצה שלא יבינו": עצור 'הפלג הירושלמי' מאיר בורדיאנסקי שיגר לחבריו בישיבה הודעה קולית מכותלי הכלא, אשר בה הוא מגולל את סדר יומו בכלא הצבאי, בנוסף הוא מבקש כי חבריו שמעוניינים לשגר אליו מכתבים - יעשו זאת בשפה הארמית, כדי שתוכן המכתבים לא יהיה מובן לגורמי הצבא. 'בחדרי חרדים' חושף את ההקלטה.



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מאז יום רביעי, מאיר בורדיאנסקי מ'הפלג הירושלמי' שוהה בכלא הצבאי, בגלל שהוא משתמט פרקליטותי מזה כשנתיים. כזכור, יום לאחר מעצרו נערכה הפגנה בירושלים והתנועה נחסמה למשך כשלוש שעות.

בתחילת השבוע (ראשון) כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מעצרו הוארך עד תום ההליכים ובעקבות כך - אתמול (שני) נערכה הפגנה נוספת בכביש ז'בוטינסקי בבני ברק ובכביש 4, והתנועה נחסמה למשך כארבע שעות.

למרות הודעת 'הפלג הירושלמי', לפיה "כבר ביום הראשון לשהותו בכלא הצבאי, הצהיר על סירובו ללבוש מדים, והוא הועבר לאגף המבודד בכלא", מהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' ושנחשפת כאן לראשונה, נשמע העצור בורדיאנסקי מספר על סדר יומו בכלא הצבאי, באגף רגיל ולא מבודד.

יצויין, כי למרות שהגר"ש אוירבך זצ"ל עודד בעבר את תלמידיו העצורים לשהות באגף המבודד, הוא הדגיש כי מי שהדבר קשה עבורו יכול להימנע מכך. "זה לא עיקר המלחמה" התבטא.

באגף בידוד בכלא צבאי, נשללת בין היתר זכות לשוחח בטלפון ועוד. ההקלטה של בורדיאנסקי, נעשתה מטלפון ציבורי בכלא למערכת וואטסאפון קולי של חבריו. כך, שהוא אינו נמצא בתא הפרדה - אגף בידוד.

"שלום וברכה כל חברי היקרים, חברי השיעור. מדבר מאיר, כלא 4, פלוגה ג' 3. אני מתגעגע לכולם. הכל בסדר ברוך השם" הוא פתח בשיחה. כאן הוא עובר לתאר את סדר היום בכלא. "קמים בשעה 5:20 בבוקר, יש מסדר בוקר, תפילה וארוחת בוקר. יוצא שאני חוזר לתא שלי, התא החיצוני זה נקרא, באיזור השעה 8:30-9:00 בבוקר. מאז ועד לשעה 20:30-21:00 בערב, ב-12 שעות האלה, בעיקרון יש את כל הטלפונים הצבוריים שנמצאים בתא החיצוני" באמצעותם ניתן לצלצל אליו והוא יכול גם כן לצלצל.

לסיום, הוא אמר, כי "מי שרוצה לשלוח מכתבים, יכול לשלוח לפקס של הכלא". הוא הוסיף בזהירות "כמובן לא לכתוב דברים יותר מידי זה.. כי הכלא רואים את זה לפני שמביאים לי את זה. אבל מה יכול להיות.. אפשר לכתוב ארמית, מי שרוצה שלא יבינו".

כפי שההקלטה מעידה ובניגוד להודעת 'הפלג הירושלמי', במענה לפניית 'בחדרי חרדים' נמסר מדובר צה"ל כי בורדיאנסקי "כבר בקליטתו הסכים ללבוש מדים", וכי "לא נרשמו אירועים חריגים ועל כן אינו שוהה בתא בידוד".
הפלג הירושלמי כלא צבאי לבישת מדים אגף מבודד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד