י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ההתנכלות לחרדים בלונדון: "מישהו מחפש אותנו ומלשין עלינו"

בתי ספר בלונדון נעקבים ע"י הממשלה כדי לבדוק האם הם מצנזרים תוכן מספרי הלימוד • עקב כך יקיימו בעיר עצרת תפילה ותפילת יום כיפור קטן

יורש העצר הבריטי בביקור בבית ספר אורטודוכסי. צילום: רויטרס
יורש העצר הבריטי בביקור בבית ספר אורטודוכסי. צילום: רויטרס



התקשורת בממלכה הבריטית מדווחת על כך כי משרד החינוך הבריטי עוקב אחר בתי ספר חרדיים, ובודק האם בתי הספר מלמדים בשלמותם את ספרי הלימוד.

מספר בתי ספר לבנות בלונדון צינזרו קטעים שמדברים על תועבה, בתי הספר טענו כי הצינזור נועד להגן על התלמידים מפני דברים לא הולמים.

בנוסף דווח כי הספר המצונזר הובא לידיעת ארגונים בבריטניה המתנגדים לבתי ספר דתיים, מנהל בית ספר לבנות איתו שוחחנו אומר "מישהו מחפש אותנו, כבר עשרות שנים אנחנו מצנזרים קטעים בעייתים, לאף אחד זה לא הפריע, מישהו מתוך המערכת מצלם ושולח לכל מקום אפשרי כדי להתנכל אלינו, משרד החינוך מאיים לשלול לנו תקציבים, למוסלמים לא עושים ככה, אמנם גם להם עושים ביקורת, אך אף אחד לא באמת אוכף שם את החוק הבריטי, רק נגד החרדים קל להתנכל".

כזכור בחודשים האחרונים מתמודדים בתי ספר ותלמודי תורה בלונדון עם שורה של בעיות בכל הנוגע לתוכן הלימוד אותו הם חייבים ללמד כדי לקבל תקציבים, מדברי תועבה ועד דברי כפירה, מספר אסיפות חירום נערכו בלונדון בענין, אך זה נראה שזה הולך ומחמיר.

"לאור הדברים הללו ולאחר שלבתי הספר יהיה קשה לשרוד ללא תקציב מהמדינה, נערכים לעצרת תפילה וזעקה בערב ראש חודש ניסן, במכתב שפרסמו "התאחדות קהילות החרדים" הופץ בלונדון.

"כידוע אשר אנו עומדים כל מוסדות החינוך לבני ולבנות ישראל במדינתינו בלחץ גדול מצד השלטונות הממונים על החינוך להנהיג לימודים הכוללים כפירה בתורת אמת רח"ל ועניני עבירה רח"ל אשר פוגעים באמונת וקדושת ישראל ה"י. והלחץ גובר מיום ליום ממש. כפי שזועקים מנהלי המוסדות העומדים על המשמר ושומע אין להם. ואנו אין כוחנו אלא בפה כמסורת לנו מאבותינו בכל דור ודור. על כן נקבע ע"י הגאב"ד והבד"ץ שליט"א כי יום ה' לס' ויקרא. ערב ראש חודש ניסן (מוקדם). יום תפילה וצעקה לפני אדון כל ית"ש להעביר רוע הגזירה שנוכל להמשיך לגדל ולחנך צאצאינו בדרך התורה והמסורה לנו מדור דור בלי שינויים".

בהמשך נכתב: "במקומות שאומרים יום כיפור קטן יאמרו בציבור יחד: אחר יוכ"ק ספר רביעי בתהילים קאפיטל קכ"א, ק"ל, קמ"ב, יאמרו פסוק בפסוק. ומי שלא נוהג לומר יוכ"ק, וכן כל תלמידי החינוך בעירינו יאמרו התהילים הנ"ל בצוותא וברב עם. אחר התהילים תפלת יהי רצון וי"ג מדות של רחמים".
לונדון גזירת החינוך יום כיפור קטן התנכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד