ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פינת פאר לזכר האמא של כולנו: "שרה שנירר הכל שלך"

והשבוע בפינת הפאר: טור מיוחד לעילוי נשמתה של שרה שנירר, מייסדת המפעל הענק של "בית יעקב", מחנכת, מורה ויזמית, שנפטרה היום, כ"ו אדר, לפני 83 שנים

צללית ילדות. צילום: פלאש 90
צללית ילדות. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90







אני כותבת ומוחקת, כותבת ומוחקת. לא יודעת מאיפה להתחיל ולא יודעת איך לסיים.

איך כותבים טור על אישה שהיא מעצמה? שלמרות שהיא כבר איננה, היא עודנה אתנו, שהשאירה אחריה אלפי בנות מכמה וכמה דורות. תלמידות, מורות, צוות, מעצמה שהיא עולם ומלואו בעם היהודי.

שרה שנירר, מייסדת 'בית יעקב' מעצמה שהתחילה בדירה קטנה והתפתחה לכל רחבי העולם.

שרה שנירר, אלפי בנות ונשים שלומדות ומלמדות בבית יעקב והכל- בזכותך! אלפי מורות שמחנכות עוד דור ועוד דור לצניעות ודרך ארץ.



מבחינתי שרה שנירר הוא שם שגורם לרגשות להתעורר ומעלה לא מעט זיכרונות של שירים על דרכך, בגדים חגיגיים לכבודך ותהילים לעילוי נשמתך

שרה שנירר, את המודל למילה אישה. מלאת אומץ, עשיה וחסד. את מודל לנתינה ואהבת ישראל אמתית וטהורה ולמרות שלא זכית בילדים משלך, השארת אחריך דורות ישרים ומבורכים.

היית גרושה ולמדת לא להביט לצדדים, לא פחדת להיות את. עמדת מול מתנגדים ומקלקלים מכל הכיוונים על מנת לבנות ולהילחם על בנות ישראל, עלי, עלינו.

היית עוצמתית והצלחת. הצלחת להיות פורצת דרך בצניעות אמתית .

ואליכן מורות יקרות, מנהלות וגננות, ממשיכות דרכה של האם המייסדת, המשיכו להיות מחנכות. כל אחת ממקומה, כל אחת מול תלמידותיה, מול כיתה או מול בנות גן, תהיו ההמשך שלה, תמשיכו ללכת בדרכה של שרה שנירר ללא צביעות, ללא אפליות וללא פרוטקציות.

תנו לתלמידות להרגיש רצויות במקום בו הן נמצאות, תנו להן יחס שמגיע להן, גם אם הן לא בדיוק מה שאתן קיוויתן. אל תתנו לבנות שלנו להוריד דמעות בשביל ללמוד בבית יעקב. אל תתנו להורים ולבנות לחכות ימים ולילות של צער ומתח עד לתשובה החיובית או השלילית. תנו לנו להיות חזקות מאמינות צנועות מתוך אהבה והכלה.


צילום: פלאש 90

בית יעקב הוא מוסד של כולנו. שרה שנירר, כולנו כאן בזכותך, כולנו כאן בהשראתך, כולנו כאן מנסות להמשיך את דרכך מתוך אהבה ורצון אמתי.

בשם עצמי ובשם הרבה מאוד תלמידות בית יעקב בעבר ובהווה, אני יכולה להגיד שזכינו.

אני קוראת לכן נשים יקרות, כל אחת מכן יכולה להיות שרה שנירר, בכוח המחשבה לייצר מציאות, להילחם במה יגידו ואיך יגידו ולזכור שיש לנו את הכוחות לגדל, לחנך, לאהוב ולתת. דווקא ממקום של פשטות וצניעות, אפשר להגיע רחוק ולהיות מעצמה.

ת.נ.צ.ב.ה
פינת פאר שרה שנירר בית יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד