י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקשר המסתורי בין יצירת האומנות לדיוקן החסיד

במסיבת העיתונאים של השרה רגב, בה הכריזה על התקציב האמנות החרדית, נשאה דברים עו"ד עומר ינקלביץ מנכ"לית אמנות ואמונה, הפועלת במסירות למען האמנים החרדים. היא הפתיעה את הנוכחים כשהציגה שתי תמונות, ותהתה מה הקשר ביניהן. צפו בווידאו

אמנות חרדית, אמנות ואמונה.
אמנות חרדית, אמנות ואמונה.





מה הקשר בין יצירת אמנות מדהימה לבין דיוקן היהודי החסידי עטור השטריימל לראשו? את השאלה הזו לצד שתי היצירות - הציבה עו"ד עומר ינקלביץ מנכ"לית ארגון האמנים החרדי 'אמנות ואמונה', בפני הנוכחים במסיבת העיתונאים של השרה רגב, בה הכריזה השרה במהלך מהפכני על תקנה ייעודית לתמיכה בצרכי התרבות החרדית.



מסיבת העיתונאים וההכרזה על התקנה והתמיכה בתרבות החרדית, מגיעה בתום פעילות מאומצת של משרד התרבות למען האמנות והאמנים החרדים.

בהכרזה שנעשתה במעמד יוצרות וגופי התרבות והאיגודים המקצועיים של הציבור החרדי, הוצגה התקנה ההיסטורית, לפיה חלוקת תמיכות בתחומי התרבות והאמנות של הציבור החרדי יוענקו על פי מבחנים ייעודיים שיתנו מענה לאופי הפעילויות השונות של המגזר החרדי, תוך הכרה במאפייני הציבור החרדי ושמירה על עקרונותיו ואורח חייו הייחודי. מדובר בתוספת תקציב משמעותית לתקנת התרבות החרדית בשנת 2018, אשר תעמוד לראשונה על כ-6 מיליוני ₪ וזאת לעומת 1 מיליון ₪ בלבד בשנת 2015

עו"ד ינקלביץ שהוזמנה לשאת דברים במעמד, הציגה את שתי התמונות, תהתה בקול על הקשר ביניהן וגילתה את פתרון החידה: היהודי החסידי המופיע בדיוקן, הוא האמן שצייר את יצירת האמנות השנייה.


עו"ד ינקלביץ מציגה את התמונות


"אנו בארגון עושים פעילות משנה מציאות, מקדמים מהלכים ופועלים מול מקבלי ההחלטות כדי להיטיב עם החברה החרדית", אומרת עו"ד ינקלביץ. "בשנה האחרונה פעל הארגון רבות לקידום מהליכים משמעותיים בקרב מקבלי ההחלטות. משרד התרבות, אנשי המקצוע במשרד ובראשם השרה פעלו ללא לאות ופעילות רבה שנעשתה מאחורי הקלעים הביאה לתקנה ההיסטורית הזו".

חשוב להדגיש, אומרת עו"ד ינקלביץ, כי עד כה לא הייתה תקנה ייעודית למגזר החרדי. לא ניתן היה לקבל מענק להופעה נפרדת למשל, בגלל סיבות משפטיות, בעקבות כך הופלתה החברה החרדית עשרות שנים ונדחקה לפינה בתואנה שהיא לא צורכת תרבות. כעת, זכתה השרה רגב לעשות תיקון גדול בתקנה המיוחדת המכילה את המגזר החרדי על ייחודיותו.

"תודה גדולה והערכה עצומה לשרה רגב על פעילותה, ועל אומץ ליבה לחולל מהפכות בתחומים שנדמה שעד היום היו בשליטה בלעדית של סקטורים מסוימים", אומרת ינקלביץ. "היא אינה חוששת לעמוד על דעתה, גם לא מול איומים ולחצים. ארגון 'אמנות ואמונה' מבית עמותת 'רק התחלנו' המהווה איגוד בית וחממה לאמנים ויוצרים, מברך על המהלך החדשני וההסטורי שהובילה באומץ ."
עו אמנות ואמונה השרה מירי רגב שרת התרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד