י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כך פוטר שר החוץ: הוא לא הבין את הרמזים

מזכיר המדינה המפוטר לא הבין את הרמזים המוקדמים ששיגר לו ראש המטה בבית הלבן, הוא קיבל את הידיעה הרשמית שלוש שעות לאחר שנחת מביקור באפריקה

טילרסון. צילום: רויטרס
טילרסון. צילום: רויטרס



בצעד דרמטי כהרגלו, פיטר נשיא ארה"ב את שר החוץ שלו בציוץ בטוויטר. שר החוץ המכונה בארה"ב "מזכיר המדינה" - רקס טילרסון ישן בחדרו במלון בניירובי שבקניה, כשהוא עם כאב בטן. ראש המטה של ​​הבית הלבן ג'ון קלי, התקשר להעיר אותו בסביבות השעה 02:00 כדי להעביר מסר קצר מהנשיא טראמפ: "הבוס לא היה מרוצה" כך מפרסם ה"וושינגטון פוסט".

הנשיא היה כל כך להוט לפטר את טילרסון, והוא רצה לעשות את זה דרך ציוץ בטוויטר ביום שישי האחרון, כך על פי מקורות בבית הלבן, אבל ג'ון קלי שיכנע את טראמפ לחכות עד שמזכיר המדינה שלו יחזור לארצות הברית מאפריקה, זו היתה הנסיעה הראשונה של טילרסון ליבשת השחורה, מאז שטראמפ זלזל בחלקים של היבשת וקרא למדינות באפריקה בכינויי גנאי שעוררו זעם נגדו.

בנוסף הזהיר קלי את טילרסון שיהיה מוכן לציוץ של טראמפ נגדו בסוף השבוע, טילרסון לא לגמרי הבין את הרמזים שהוא עומד להיות מפוטר.

וההמשך היה שארבע שעות אחרי שמטוסו של טילרסון נחת בארה"ב ביום שלישי בבוקר, נודע לטילרסון על פיטוריו מציוץ שטראמפ צייץ, כך מציין ה'וושינגטון פוסט' שדיווח על כך לראשונה.

שלוש שעות לאחר הציוץ שלו, טראמפ התקשר לטילרסון, ועל פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', "השיחה היתה קצרה ולבבית".

עבור טילרסון, זה היה סוף משפיל ליחסים של 14 חודשים שהוגדרו על ידי אנשים בבית הלבן עם "איבה ותסכול הדדי".

כזכור, היחסים בין השניים לא היו משופרים בלשון המעטה, לאחר שבאוקטובר 2017 דווח כי טילרסון כינה את טראמפ "מטומטם", במהלך פגישה בפנטגון - דיווח שטילרסון כמובן מעולם לא אישר. הגיב טראמפ ואמר כי "במבחן איי קיו בין שנינו, אני הרבה יותר חכם".

בהצהרתו ביום שלישי אחר הצהריים, הודה טילרסון לאנשים שעבדו איתו, אך לא ציין תודה לטראמפ או שיבח את מנהיגותו כפי שעשה טראמפ בציוץ "הפיטורים".

טראמפ כזכור צייץ "פומפאו יהיה מזכיר המדינה החדש שלנו. הוא יעשה עבודה נהדרת, תודה לרקס טילרסון על השירות שלו, ג'ינה האספל תהפוך למנהלת החדשה של ה-CIA, והאשה הראשונה שנבחרה לכך. ברכות לכולם".

מי שיחליף את טילרסון יהיה כאמור מייק פומפיאו, מנהל ה-CIA.
רקס טילרסון דונלד טראמפ פיטורין מזכיר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד