י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כשהבית בחזון איש 5 נהפך ל'ארמון' • הצצה

לרגל צאת הספר 'הארמון ברחוב חזון איש' התקיים מעמד לחיים מצומצם בבית הגראי"ל זצ"ל בחזון איש 5 בהשתתפות בנו של הגר"ש שטיינמן ופטרון המהדורה הנגיד ר' הערשי פרידמן ממונטריאל

מעמד הוצאת הספר. צילום: שוקי לרר
מעמד הוצאת הספר. צילום: שוקי לרר



בניו ומקורביו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל יחד עם רבנים ומנהלי מוסדות השתתפו אמש (רביעי) במעמד לחיים מצומצם בביתו ברחוב חזון איש 5 בבני ברק לרגל צאת הספר 'הארמון ברחוב חזון איש' - מהדורת פרידמן נדבת הנגיד ר' חיים הערשי פרידמן ממונטריאול.

מנחה המעמד הבעל מנגן ר' משה צבי וינטרוב פתח בדבריו "מדוע על אהרן לא נאמר ויבכו אתו כל בני ישראל כיון שהיה משכין שלום אז גם אחרי שנפטר בכל מריבה שהייתה נזכרו בו". 

בסיום דבריו, הזמין את האמן והצייר יואל וקסברגר לומר כמה מילות ברכה והסבר על היצירה המופלאה וכמה היתה התרגשותו לזכות להיות חלק מספר שינציח את זכרו הקדוש של מרן זצ"ל.

למעמד הגיע הגאון רבי שרגא שטיינמן ראש ישיבות 'אורחות תורה' שנשא דברים קצרים בגודל התועלת לנשמת הנפטר כאשר מתחזקים בזכותו וממעשיו הטובים ובירך את ר' הערשי פרידמן על זכותו ליטול חלק בהפצת והגדלת תורה בכלל ובפרט כעת שנטל חלק בהנצחת דברי אביו זצ"ל.

לאחר מכן נשא דברים פטרון המהדורה ר' הערשי פרידמן שדיבר על הזכות הגדולה שהייתה לו לתרום את הספר ועל ההתרגשות שהייתה בכל פעם שהיה נכנס למרן ראש הישיבה זצ"ל, ואיך מרן העמידו על דרך אמת בכל הזכויות הגדולות שיש בהחזקת תורה והיחס הנכון לכסף.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי משה שטיינמן שליט"א שדיבר ע"כ שא"פ שאביו היה תמיד בחיו נגד פירסום אבל לאחר מתו המון אנשים התחזקו מכך וודאי שיש תועלת מכך שאנשים רואים ושומעים וע"י כך לומדים ממעשיו .

לקראת סיום, הנעים ר' משה צבי וינטרוב בגראמען מרגש בליווי מקהלת ויז'ניץ, בו העלה מעשים מופלאים מראש הישיבה זצ"ל ברוב כישרון.

דברי סיום נשא הרב יענקי קליין יד ימינו חתנו של ר' הערשי פרידמן וחתם בברכה על הזכות שזכו לקחת חלק בהנצחת זכרו של ראש הישיבה ובירך את חמיו שיזכה שיהא מליץ עליו יושר.



























































הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן ספר הארמון הערשי פרידמן ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד