ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

9 טון זהב נשפכו מהמטוס והוא חזר לשדה התעופה

מקרה חריג אתמול בטיסה פרטית. לאורך 26 קילומטר ממסלול ההמראה נשפכו כ-9 טון זהב מתא המטען שכנראה לא נסגר כראוי • אזרחים מאמינים כי לא הכל נאסף והם מגיעים לסביבה במטרה לחפש זהב שאולי עדיין נותר על הקרקע

זהב על המסלול. באדיבות: yeshiva world news
זהב על המסלול. באדיבות: yeshiva world news



מטוס מנהלים שהמריא מנמל התעופה יאקוצק שבסיביר נאלץ לנחות במיידית, לאחר שדלת תא המטען שלו נפתחה, ולאורך מסלול ההמראה נשפכו החוצה מטילי זהב. לפחות 3 טון זהב התפזר לאורך המסלול.

רשויות התעופה עדיין חוקרים איך הדלת נפתחה, אך מהחקירה עולה כי הצוות לא סגר את דלת תא המטען כנדרש לפי ההוראות, מה שגרם לדלת להיפתח בזמן ההמראה, האירוע התרחש אתמול (חמישי) בשדה התעופה במזרח העיר יאקוטסק בסיביר, כך מדווחים כלי תקשורת ברוסיה.

מטוס מסוג A-12 המופעל על ידי חברת התעופה נימבוס המריא לקראסנויארסק עם 9.3 טון זהב ומתכות יקרות נוספות, כשלפתע דלת תא המטען נפתחה ומטילי זהב נשפכו החוצה.

הטייסים החליטו לנחות בשדה הסמוך במרחק של 26 קילומטר משם, כשלאורך הטיסה הקצרה עדיין עפו החוצה מטילי זהב.

הרשויות אספו 172 מטילי זהב במשקל 3.4 טון, לאורך המסלול, איש לא נפגע באירוע, תמונות שעלו ברשתות החברתיות מציגות מטילי זהב פזורים לאורך כל הדרך.

הנזק המוערך הוא 368 מיליון דולר, סוכנות הידיעות מסיביר מדווחת, כי הטיסות ליאקוטסק מלאים מאז היוודע הפאדיחה - אנשים לא מאמינים שהרשויות אספו את כל המטילים, והם רוצים לטוס לשם ולחפש מטילי זהב מפוזרים.


אזרחים מחפשים זהב באזור שדה התעופה הסיבירי.

עוד דווח, כי מאז המקרה, אזור שדה התעופה מלא בשוטרים. אדם שהגיע לחפש זהב סיפר לסוכנות הידיעות של סיביר כי "כל השוטרים של האזור נמצאים פה, הם מאבטחים את המקום, אך אנשים פה לא מאמינים שהכל כבר נאסף ומחפשים בתוך השלג מטילי זהב".
מטילי זהב טיסה תא מטען סיביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד