י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרבנים בדקו: סיגריות דובק עברו בדיקות ונמצאו ראויות לעישון בפסח

בחברת הסיגריות דובק ערכו בדיקות קפדניות לסיגריות שנמצאו ראויות לעישון בפסח ללא חשש חמץ

בדיקת הסיגריות בדובק. צילום: יעקב כהן
בדיקת הסיגריות בדובק. צילום: יעקב כהן



רבנים ומורי-הוראה במערכות כשרות ביצעו שורה של בדיקות קפדניות לסיגריות כדי לבדוק שאינו מכילות רכיבים שיש בהם חשש חמץ. הבדיקות שנעשו בעזרת מומחים העלו, כי הסיגריות מתוצרת דובק מותרות מלכתחילה בשימוש בפסח ואין בהן כל חשש ל"משהו חמץ". הרבנים שביקרו במפעל דובק בפתח תקווה בדקו לעומק את הרכיבים השונים. מנהלי המפעל הבהירו, כי למעשה כל השנה אין ברכיבי הסיגריות משהו חמץ ובאולמות הייצור ישנה הקפדה יתירה שהעובדים לא יכניסו לשימושם בשטחי הייצור שום דבר שיש בו משום חשש חמץ.

בין הרבנים שבדקו את כשרות הסיגריות לפסח – הרב יוסף זריצקי מגדולי מומחי הכשרות בישראל, הרב יוסף מינסקי ממערכת הכשרות EK והגאון הרב יחיאל אבוחצירה רב העיר רמלה.

הרב זריצקי אמר בתום הבדיקות והביקור שערך ליד קווי הייצור כי "חשוב להבהיר אילו סיגריות הינן בהשגחה מהודרת לפסח". הרב מינסקי מכשרות EK: "סיגריות דובק עברו את הבדיקות המחמירות ביותר וראויות לשימוש בפסח, למדקדקין ולמחמירין"

בעקבות ההתעניינות הגוברת בקהילות יהודיות ברחבי העולם לגבי כשרות הסיגריות בפסח, פנתה דובק לפני מספר שנים גם לוועדת הכשרות EK של "מרכז רבני אירופה" בראשות הרב יוסף מינסקי וביקשה מהם לבוא לבדוק את תהליכי הייצור ולהעניק אישור לפסח ולכל ימות השנה, למותגי הסיגריות שבבעלותה.

הסיגריות הכשרות לפסח מתקבלות בימים אלה באהדה רבה אצל קהל המעשנים, שלאור ההתעוררות הרבה והמודעות הגוברת לבעיות הקיימות בסיגריות השונות, מחפש פתרון מהודר לנושא, ועוד לפני כניסת החג מסתמן ביקוש גדול בחנויות בריכוזים החרדיים.

חשוב לציין כי בעקבות דברי הרבנים שליט"א בשנים האחרונות, גוברת המודעות לנושא הכשרות והציבור מבקש לרכוש רק סיגריות כשרות לפסח ללא פשרות.

רבי יחיאל אבוחצירא, רב העיר רמלה, אומר כי הכשרות שניתנה לדובק מתייחסת לכשרות ההלכתית של הסיגריות בפסח, אך חובה להדגיש כי העישון מזיק לבריאות.

הרב יוסף זריצקי, מעניק הכשרות לחברת דובק לקראת פסח ולכל ימות השנה, יוצא גם הוא בהבהרה חשובה לשואלים הרבים, ומפרט את הרשימה המלאה של הסיגריות המיוצרות ומשווקות ע"י חברת דובק בע"מ. סיגריות החברה נבדקו והינן תחת השגחה מהודרת ללא חשש חמץ כלל וללא חשש קטניות.

לרשימת מותגי דובק הכשרים לפסח ולכל ימות השנה לחצו כאן>





דובק סיגריות כשר לפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד