י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בעלי ערוץ 10 מציעים את חברת החדשות למכירה ב-200 מיליון שקל

מכירת חברת החדשות עשויה לקדם אפשרות של מיזוג בשוק הטלוויזיה בין ערוץ 10 לרשת • מאז פיצול ערוץ 2 בסוף 2017 שוק הטלוויזיה שרוי במצוקה וערוץ 10 נערך לקיצוצים

אולפן חדשות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אולפן חדשות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



קבוצת RGE, המחזיקה בשליטה בערוץ 10, מציעה למכירה את חברת החדשות של ערוץ עשר לפי תג מחיר של 200 מיליון שקל. מכירת חברת החדשות עשויה לקדם אפשרות של מיזוג בשוק הטלוויזיה, בין ערוץ עשר לרשת, אך מספר הרוכשים הפוטנציאלי לחברת החדשות נמוך מאוד. במקביל, בערוץ עשר נערכים לסבב קיצוצים.

מאז פיצול ערוץ 2 בסוף 2017 שוק הטלוויזיה שרוי במצוקה. החודשים האחרונים אמנם הניבו הכנסות גבוהות יחסית בגלל ביקושים גבוהים לפרסום, אך עלויות השידורים עדיין גבוהות וההערכות הן כי השוק מפסיק עשרות מיליוני שקלים בחודש באופן מצרפי.

מאז הפיצול, ועוד לפניו, התנהלו מגעים בין ראשי ערוץ עשר ורשת למיזוג. כפי שפורסם ב-TheMarker, המגעים מתקיימים בדרג יו"ר – יו"ר רשת יוסי רוזן מול יו"ר ערוץ עשר שמואל גורטלר, המשתמש בין השאר בתפקיד בנקאי השקעות.

בשני הצדדים משוכנעים כי לא תהיה בעיה לאשר הסכם מעין זה ברשות ההגבלים. ההערכות הן כי כאשר יציבו בפני הרשות את האלטרנטיבה בין מיזוג שתי חברות לבין סגירה של אחת החברות לאור ההפסדים – הרשות תאלץ לאשר את המיזוג. גם ענייני האגו ומאבקי היוקרה כבר לא רלוונטיים בשוק הנוכחי, לאור ההפסדים הקשים.

אלא שהצדדים לא מגיעים עד כה להסכם בעיקר בגלל הפלונטר של חברת חדשות 2. החוק מאפשר לרשת וקשת להחזיק במשותף בחברת חדשות 2 למשך שלוש שנים – אז ייערך הליך התמחרות בין שני הצדדים לרכישה מלאה של החברה על ידי קשת או רשת. עד אז, אם רשת מעוניינת להתמזג עם ערוץ עשר, הרי שהיא צריכה להגיע להסכמה עם קשת לגבי מחיר חברת החדשות.

כפי שפורסם ב-TheMarker, בקשת אכן קידמו מהלך מעין זה במטרה להגיע להסכמות. בעלי המניות של קשת שיגרו לבעלי רשת הצעה לרכישת חלקה של רשת בחברת החדשות לפי שווי של 150 מיליון שקל. ואולם רשת דחתה את ההצעה – ובעקבות כך המיזוג בין רשת לערוץ 10 לא קודם. מכשול זה עדיין קיים, ולמרות הפרסומים בשלב זה גורמים המקורבים לצדדים אומרים כי לא ידוע על התקדמות במגעים בין רשת לערוץ 10.

ההצעה החלופית של RGE שעלתה על הפרק במגעים שונים, היא שערוץ עשר ימכור את חברת החדשות שלו. במקרה כזה, הערוץ יוכל להתמזג עם רשת ולהמשיך לשדר עוד שנתיים וחצי את חדשות 2, ואילו חדשות עשר תעבור לידי גורם אחר.

לפי גורמים המקורבים לצדדים, ב-RGE יש רצון לקדם עסקה כזו, אך יש קושי לאתר רוכש פוטנציאלי לחברת החדשות: קשת לא תוותר על חדשות 2, ואין באופק כרגע גורם נוסף שמתכוון להיכנס לשוק הטלוויזיה המסחרית ויאות להשקיע סכום משמעותי כזה בחברת החדשות.

בינתיים, שוק הטלוויזיה בישראל ממשיך להיות הפסדי. לפי גורמים בערוצים המסחריים, ההפסד השנתי ב-2018 עשוי להגיע ל-300 מיליון שקל. לדבריהם, שוק הפרסום בטלוויזיה לא גדל ואין אפשרות לממן 21 ימי שידור בשבוע.

בערוץ עשר מתכוונים כעת לצאת בסבב פיטורים. הערוץ מתבסס כיום על הזרמות קבועות מבעלי RGE, בהם המליארדר לן בלווטניק. בערוץ כבר עצרו כמה הפקות לפני כחודשיים, וכעת מתכוונים סבב קיצוצים. ככל הנראה הסבב הזה יכלול גם פיטורי עובדים.

בערוץ 10 וב-RGE נמסר: "אין תגובה".
חברת החדשות ערוץ 10 ‏RGE סבב פיטורים שוק הטלוויזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד