י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בעקבות תלונות צרכנים: וואלה שופס תיקנס ב-413 אלף שקל

הקנס הוטל בעקבות תלונות צרכנים על אי-עמידה בזמני אספקת מוצרים, אי-אספקת מוצרים ועוד

קניות ברשת. צילום: pixabay
קניות ברשת. צילום: pixabay



הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ג') לאתר קניות האונליין וואלה שופס על כוונתה להטיל עליו קנס בסך 413 אלף שקל, בגין הפרות שונות של חוק הגנת הצרכן. בין היתר, בשל טענות צרכנים כי ביטלו עסקות אך לא קיבלו את כספם בחזרה בזמן, אי-עמידה בזמני האספקה, אי-אספקת המוצר ועוד.

וואלה שופס הוא אחד מאתרי הקניות אונליין הישראלים הגדולים בישראל, שדרכו נמכרים עשרות מוצרים שונים, ובהם מכשירי אלקטרוניקה, ריהוט וצעצועים.

כוונת החיוב על סך 413,600 שקל נשלחה היום למנכ"ל חברת שופמיינד בע"מ, המפעיל את אתר וואלה שופס. לחברה יש זכות שימוע בתוך 45 יום ממסירת ההודעה, שבו תוכל לטעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי וגם לעניין גובה הקנס.

החקירה של הרשות להגנת הצרכן נגד וואלה שופס התחילה בעקבות תלונות שהתקבלו מצרכנים על כך שרכשו מוצרים שונים באתר, ולאחר ביצוע העסקה קיבלו אישור הזמנת מוצר ובתוכו מועד האספקה, אך וואלה שופס לא סיפקה את המוצר במועד שצוין.

עוד עולה מתלונות הצרכנים כי חלק מהמתלוננים שביטלו את העסקה במסגרת הזמנים המצוינים בהוראת החוק לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק. במקרים מסוימים פירסמה החברה מוצר במחיר מסוים, ולאחר הרכישה העלתה את המחיר ודרשה מהצרכנים את המחיר המעודכן (הגבוה יותר), בשל מה שהיא הגדירה כ"טעות אנוש". במקרים אחרים נקנה מוצר מדגם מסוים, ונשלח לצרכן מוצר מדגם שונה.

כל אלה מוגדרים מעשים המנוגדים לסעיפים שונים בהוראות חוק הגנת הצרכן. סעיפי חוק הגנת הצרכן שאותם החברה נמצאה מפרה הם: איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי בהם טיב, מהות וסוג המוצר, ומועד אספקתו, סעיף הקובע כי בעת ביטול עסקה, יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 יום את הכספים שנגבו מהצרכן, יבטל את החיוב, וסעיף הקובע כי המחיר המחייב של טובין יהיה המחיר שהוצג עליהם, גם אם מחירם בקופה גבוה מהמחיר האמור.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי "מדובר בהפרות מהותיות של חוק הגנת הצרכן. מועד אספקת המוצר ומחיר המוצר הם מידע מהותי שבית העסק נדרש להציג בפני הצרכן לפני המכירה, ולעמוד בהם. החזר כספי עקב ביטול הינו חובה של העוסק וזכות של הצרכן. הרשות תמשיך לחקור עוסקים מפרים, וביניהם את אתרי המכירות אונליין כדי לשמור על קיום הוראות החוק. במקרה של הפרה הרשות תפעל במסגרת כל הכלים העומדים לרשותה, ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".

מאתר וואלה שופס נמסר בתגובה: "קיבלנו את הודעת הרשות ונמסור את תגובתינו על פי הנוהל".
וואלה שופס הרשות להגנת הצרכן קניות אונליין הגנת הצרכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד