י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הכנסת תדרוש מפייסבוק הסברים: האם השתמשתם במידע אישי על ישראלים?

הדיון המיוחד יתקיים על רקע הפרשה האחרונה, שבה חשודה הרשת החברתית בשימוש לרעה של מידע אישי של מיליוני משתמשים • יו"ר ועדת המדע, אורי מקלב: "אנחנו צריכים יותר כלים משפטיים כנגד מי שמבקש לפגוע בפרטיות שלנו"

משרדי פייסבוק במנהטן. צילום: סרג' אטל, פלאש 90
משרדי פייסבוק במנהטן. צילום: סרג' אטל, פלאש 90 צילום: סרג' אטל, פלאש 90



ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תכונס לאחר חג הפסח לדיון מיוחד בעקבות הפרשה האחרונה שבה נחשדת פייסבוק בשימוש לרעה של מידע אישי של מיליוני משתמשים ברשת החברתית. יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), יזמן דיון מיוחד לצורך כך יחד עם חברת פייסבוק וכן יבקש מהרשות להגנת הפרטיות לדווח לוועדה על פתיחת החקירה.

מקלב אמר כי "חובה על כל חברה לשמור על הלקוח שנתן בה אמון ולא לנצלו לרעה מאחורי גבו. החשדות המטרידים כנגד פייסבוק והפרטים החדשים על האופן שבו החברה השתמשה במידע האישי שאספה לצורך מסחרי, מחייבים דיון דחוף בוועדה על מנת לוודא שבפיקוח הממשלתי יש מי שפועל שזה לא קורה באפליקציות אחרות ובמאגרי מידע. הסיפור האחרון אולי מפתיע רבים, אבל בוועדת המדע והטכנולוגיה בראשותי כבר התרענו לא אחת על החשש מפעולות כאלו של איסוף מידע על המשתמשים ושימוש אסור בו. לצד החדשנות הגדולה שהוועדה מקדמת בכל תחום, אנו דורשים לייצר יותר כלים משפטיים כנגד אלו שמבקשים לפגוע בפרטיות. ולמרות הקושי, צריך כבר היום חקיקה ורגולציה שתוכל להתמודד מול תופעות אלה".
פייסבוק ועדת המדע והטכנולוגיה רשת חברתית אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד