י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נחתם: 35,000 הדירות שיכניסו יותר ממיליארד שקל לבריאות

כחודשיים אחרי ש'בחדרי' חשף את תוכן השיחה בין שר התורה הגר"ח קנייבסקי למנכ"ל בית החולים, נחתם אתמול הסכם גג לבניית 35 אלף דירות במתחם תל השומר שתהפוך ל'עיר הבריאות' • ליצמן: "זהו רגע היסטורי למערכת הבריאות ולדיור"

ליצמן חותם
ליצמן חותם

 


ההסכם ההיסטורי; בשיבא תקום עיר הבריאות של ישראל - בטקס בהשתתפות מנהל המרכז הרפואי שיבא, שר האוצר, סגן שר הבריאות וראש רשות מקרקעי ישראל נחתם ההסכם אשר יאפשר בניית 35,000 יחידות דיור באזור ביקוש.

המרכז הרפואי שיבא חתם אתמול (שני) יחד עם משרד האוצר, משרד הבריאות ורשות מקרקעי ישראל על הסכם פינוי-בינוי אשר יוביל להקמת עיר הבריאות של ישראל.

במעמד החתימה היו: פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, שר האוצר, משה כחלון, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, וראש רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון.

במסגרת ההסכם יפונה חלק משטחו של בית החולים, דבר אשר יכניס למערכת הבריאות הציבורית 1.2 מיליארד שקלים לטובת הקמת עיר הבריאות של ישראל. עיר הבריאות תהיה עיר שלא תסתפק רק בטיפול באדם בעת מחלתו אלא תשמור על רצף טיפולי שלם – מחיזוי ורפואה מותאמת אישית, דרך מניעה וטיפול ועד לשיקום. היא תהפוך את האזור למוביל בעולם בתחום החדשנות והבריאות, תהווה קרקע לגידול דור העתיד של הרפואה בישראל ותכלול בין היתר: שורה של בתי חולים – כללי, שיקומי, ילדים וסרטן.


הרבי מויז'ניץ בטיש חנוכה בתל השומר.

כמו כן, יוקמו שירותי בריאות ייעודיים למניעה וחיזוי במטרה לקדם את בריאות האזרחים ולמנוע מחלות. קריה אקדמית למחקר, הוראה וחדשנות – מרכז חדשנות, מכוני מחקר, חממות טכנולוגיות, חברות סטארט-אפ ואקדמיה. תכנון המתחם, השירות והטיפול מנקודת מבטו של המטופל וראייה הוליסטית – קמפוס מותאם לילדים, לגיל השלישי, לחולים אונקולוגיים וכן, התמצאות וניווט נוחים במתחם. מהפכה דיגיטלית – מעקב ושיתוף המטופלים באמצעים דיגיטליים. ביטול גבולות הזמן והמרחק בהנגשת השירותים לפריפריה.

בנוסף, סביבת מתחם ששמה דגש על קיימות ואנרגיה ירוקה. מהפכה בתחבורה – פתיחת שלושה עורקי תנועה חדשים, הוספת שער כניסה בדרום, הקמת תחנת רכבת קלה עם גישה נוחה ישירות לכניסה למגדל האשפוז, הקמת מסוף תחבורה והפעלת שאטלים במתחם.

עיר הבריאות תקיים קשרי גומלין הדוקים עם הקהילה מסביבה ותכלול: 35,000 יחידות דיור חדשות ב-21 תכניות שאושרו לאחרונה ומרביתן ישווקו במסגרת "דיור למשתכן". 600 יחידות דיור להשכרה עבור סגל המרכז הרפואי. אוכלוסייה חדשה של כ-175,000 תושבים חדשים. שלוש רשויות – רמת גן, קרית אונו ואור יהודה יתחלקו בשטחים שמחנה תל השומר מפנה. 3,000,000 מ"ר לשטחי תעסוקה להייטק ומשרדים. קריית חינוך ייחודית עם אוריינטציה של רפואה וחדשנות.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' יצחק קרייס אמר לאחר החתימה כי "בהקמת עיר הבריאות אנו מבצעים מהפכה אמתית וחשובה במערכת הבריאות ומטביעים חותם ברמה הלאומית והבינלאומית – לא רק בטיפול הרפואי אלא גם בטכנולוגיות פורצות דרך, במחקר, בחדשנות ובפיתוח הדור העתיד של הרפואה בישראל. ב-70 שנותיו, המרכז הרפואי שיבא צמח יחד עם המדינה והפך לאימפריה. נמשיך לגדול, להתפתח, להוביל ולשמש ספינת הדגל של מערכת הבריאות בישראל".

שר האוצר, משה כחלון אמר "מדובר בהסכם אסטרטגי המשלב מענה לשתי מטרות מרכזיות של משרד האוצר: חיזוק מערכת הרפואה הציבורית ופתרון משבר הדיור. ההסכם יאפשר הקמת אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש. המשאבים שיתקבלו כתוצאה מההסכם ישמשו לחיזוק מערכת הרפואה הציבורית בישראל. הקמת עיר הבריאות בשיבא תניח את התשתית לרפואה מתקדמת, חדשנית, מקצועית ופורצת דרך לטובת כלל תושבי מדינת ישראל".

"זהו רגע היסטורי למערכת הבריאות ולדיור". אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן "אנחנו צריכים לפרוץ קדימה, להקים עיר בריאות ולפתור בעיות במערכת הבריאות. אני שמח שאנחנו מקדמים היום את הבריאות בישראל".

ראש רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון: "רשות מקרקעי ישראל השקיעה מאמצים ניכרים בקידום הסכם זה. לצד הסכם בית הספר הטכני בחיפה אשר נחתם לא מכבר, מוכיחה רשות מקרקעי ישראל כי היא איננה נרתעת מהסכמים מורכבים וחשובים ומשווקת יחידות דיור היכן שצריך ולא רק היכן שאפשר".

כזכור, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לפני כחודשיים, פרופסור יצחק קרייס, מנכ"ל בית החולים 'שיבא' ביקר בביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי והתייעץ עמו בנושאים הנוגעים למאושפזים החרדיים - במהלך הביקור הגר"ח העיר לפרופסור קרייס, כי אין מן הראוי לכנות "בית חולים" שמבטא מחלה ושליליה, אלא יש לכנות בית בריאים בתקווה ובתפילה שיתרפאו כל החולים, כששמע את הדברים פרופ' קרייס הביע את השתוממותו ואמר שזה ממש רוח הקודש, מכיון שזה בדיוק החזון שלו כבר תקופה ארוכה וכי פועלים בכיוון הזה ללא לאות - כאמור אמש בית חולים תל השומר שינה את שמו ל"עיר הבריאות".

 












יחידות דיור תל השומר הסכם גג עיר הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד