י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כפי שנחשף ב'בחדרי': הרבנות התכנסה בבהילות ואשרה את היבוא

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום (יום ד) על מנת לאשר את תקנות ייבוא הבשר מחוץ לארץ, תקנות שיביאו להגדלת כמות הבשר הכשר, יגבירו את התחרות ויוזילו את עליות הבשר המיובא ארצה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', בערב פסח ובהתראה דחופה, התכנסה מועצת הרבנות לאשר את נהלי שחיטת חוץ לארץ בכדי להגביר את כמות הבשר הכשר.

מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום (יום ד) על מנת לאשר את תקנות ייבוא הבשר מחוץ לארץ, תקנות שיביאו להגדלת כמות הבשר הכשר, יגבירו את התחרות ויוזילו את עליות הבשר המיובא ארצה.



כזכור, לפני כשנתיים אושרה רפורמה מקיפה בתחום ייבוא הבשר הכשר מחו"ל והוגדרו נהלים לייבוא הבשר הכשר. במהלך השנתיים האחרונות התקיימה בחינה סדורה של הנהלים הקיימים, ובפרט אלו הנוגעים לסיווג רמות הכשרות והרכב חברי צוותי השחיטה. במסגרת בחינה מחודשת של הנהלים, התקיימו מפגשים במסגרת שולחנות עגולים עם יבואני הבשר, נערך סיור בראשות הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו, יחד עם הרב יעקב סבג ראש אגף הכשרות והרב חיים לסרי מנהל מחלקת שחיטת חו"ל ברבנות יחד עם יועצו הבכיר של הרב הראשי לענייני כשרות הרב אליהו מלול, במפעלי הבשר בחו"ל ע"מ לעמוד מקרוב אחר התנהלות השחיטה בחו"ל.

בהליך זה עלה הצורך בהתאמות שונות הנדרשות בנהלי הרבנות הראשית המסדירים בין היתר את חלוקת התפקידים בצוותות השחיטה, ביטול רמת הכשרות "חלק ריאה" וכן הסדרת תהליכי העבודה מול גופי הכשרות נותני ההכשר הנוספים על הרבנות הראשית, כל זה בכדי להגביר את כמות הבשר הכשר ואשר יגרום להורדת מחירי הבשר הכשר.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית אמר הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו כי הרפורמה יצרה שיפור אדיר בכל הקשור לייבוא הבשר, "בשנים האחרונות, מאז כניסת הנהלים החדשים אנחנו מסייעים לעם ישראל להשיג בשר כשר במחיר השווה לכל נפש. הגדלנו את מאגר העוסקים בתחום כך שבשנה האחרונה יצאו 61 צוותים של שוחטים לחו"ל לשחיטה כשרה לעומת 20 צוותים שייצאו בשנים קודמות. כמות הבשר הכשר המגיע לארץ עלה לאחר כניסת הנהלים החדשים מ- 75 אלף טון ל כ- 96 אלף טון בשנה ועל מנת להמשיך להקל על הצרכנים ועל יבואני הבשר הכשר נדרש לאשר את הנהלים החדשים.

מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן אמר לאחר אישור הנהלים : "הרבנות הראשית לישראל קשובה לצבור שומרי הכשרות בעולם כוחו בכלל ובישראל בפרט ובכללם לגורמים העוסקים ביבוא הבשר הכשר לארץ, האחראית בין היתר על ייבוא של למעלה מ- 96 אלף טון בשר כשר לארץ. אני מאמין שאישור הנהלים החדשים יביאו להגדלת כמות הבשר הכשר, יגבירו את התחרות ויביאו להפחתת מחירי הבשר תוך שמירה על אמות מידה גבוהות בעניין הכשרות. אני מודה לכלל העוסקים במלאכה".

בהחלטת המועצה המאשרת את הנהלים נכתב: "המועצה החליטה לאשר את נהלי השחיטה המעודכנים, נהלים שנקבעו לאחר בחינת המציאות במשחטות, לאחר שנשמעו הערות היבואנים ראשי הצוות והעוסקים בתחום. מתוך מחשבה על שמירת הכשרות, הקלה על יוקר המחיה והרחבת אפשרויות לקהל שיקבל את מגוון דרגות הכשרות. נהלים אלו נתקבלו על דעת כל הגורמים שעוסקים בכשרות בשר לישראל."
מועצת הרבנות מחטף הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף בשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד