י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יצרנית המטוסים בואינג נפגעה מנוזקת הכופר WannaCry ‏

ענקית המטוסים 'בואינג' נפגעה מנוזקת כופר • מהחברה נמסר כי ייצור המטוסים עצמו - לא נפגע

מטוס דרימליינר 787 של אל על. צילום: קובי הר צבי
מטוס דרימליינר 787 של אל על. צילום: קובי הר צבי



מפעל לייצור מטוסי בואינג בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה נפגע ממתקפת כופר ביום רביעי האחרון, כך פורסם בעיתון 'סיאטל טיימס'.

על פי הדיווח נוזקת הכופר פגעה במכשור לייצור מטוסי הדרימליינר 787 ומטוסי בואינג 777. יצרנית המטוסים משיקגו מסרה בתגובה כי ייצור ומסירות המטוסים לא הושפעו ממתקפת הסייבר. "חלק מהדיווחים על המתקפה הם מוגזמים ולא נכונים", אמרה לינדה מיילס, דוברת חטיבת מטוסי הנוסעים של החברה.

"מרכז אבטחת הסייבר של בואינג זיהה חדירה מוגבלת של תוכנה זדונית שהשפיעה על מספר מערכות. ביצענו כמה התאמות ואין מדובר בפגיעה בייצר או באספקת המטוסים", הוסיפה מיילס.

"הנוזקה התפשטה במהירות מחוץ לצפון צ'רלסטון ושמעתי שגם ייצור ה-777 נפגע", כך כתב מייק ונדל, מהנדס בבואינג בהודעה הרשמית של החברה שצוטטה ב'סיאטל טיימס'. החברה חוששת שהווירוס יתפשט למערכות שמשמשות לבדיקת המטוסים לפני יציאתם מהמפעל וכך הנוזקה עשויה להתפשט לתוכנה של המטוסים עצמם.

מתקפת WannaCry שהחלה במאי שנה שעברה ואף יוחסה בדצמבר האחרון ע"י ממשלת טראמפ ליחידת הסייבר של צפון קוריאה, הופצה בעיקר באמצעות פגיעות קריטית של Windows, עוררה עניין ונזק רב, כאשר בתי החולים בבריטניה נפלו בגל הראשון של ההתקפה. גרסאות נוספות של הנוזקה גרמו לנעילה של 230,000 מחשבים במעל ל-150מדינות בעולם – ארגונים, חברות ואנשים פרטיים.

הנוזקה נועלת מערכות מחשוב ודורשת מהקורבנות לשלם כופר, בדרך כלל במטבעות וירטואליים, בכדי לשחרר את המערכות. מיקרוסופט הנפיקה תיקונים כדי להגביל את התפשטות הנגיף, אבל מי שלא יישם את עדכון המערכות ייתכן ועדיין חשוף לסכנה.

"במקרה הזה מערכות עיקריות לא הושפעו אבל צריך להבין שהבהלה והמשאבים שמושקעים כעת מצד החברה גם בחזית היישומית של הארגון וגם בחזית התדמיתית יכלו להיחסך" מסביר כפיר טויטו, מנהל תחום אנטרפרייז בחברת האבטחה ESET בישראל. "תקריות אלו בארגונים גדולים מוכיחות שעדיין יש ארגונים שלא פועלים כאשר יוצאות התראות קריטיות לשדרוג ועדכון מערכות הפעלה. הסיבה העיקרית לכך היא שבארגונים גדולים המערכות מבוזרות יותר ולכן זה משימה קצת יותר מורכבת אבל היא שווה את המאמץ כדי למנוע הישנות של מקרים כאלו".
מטוסי בואינג דרימליינר 787 בואינג 777

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד