י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הצעה מפתה: האם פרוש יערוק ל'דגל'?

בזה אחר זה החמיאו ראשי המדינה לראש העיר אלעד ישראל פרוש • גפני עצמו רמז על העתיד: "אתה ראוי להיות ראש העיר" • בש"ס החרימו: "בזבוז כספי ציבור"

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



שבעה חודשים לבחירות הסוערות הצפויות לראשות העיר אלעד, חגגה היום (חמישי) העיר הסכם גג היסטורי, במסגרתו תכפיל העיר את עצמה. מי שעמד בראש החגיגה הוא ראש העיר ישראל פרוש. שלפי ההסכם בינו לבין 'דגל התורה' הוא צפוי לעזוב את תפקידו בבחירות הקרובות לטובת נציג 'דגל'. עם זאת, קברניטי 'דגל התורה' נמצאים בדילמה, היות ולמפלגה אין מועמד שיכול להתמודד ולהבטיח את הניצחון למפלגה.

אלא, שבמהלך נאומו בטקס החגיגי של יו"ר התנועה, ח"כ משה גפני, נראה כי הוא מצא פתרון יצירתי לדילמה: "אני רוצה לשבח אותך", פנה גפני לראש העיר ישראל פרוש, "זה לא אומר על העתיד, אתה תמיד תהיה פה, ראש העיר או סגן, זה לא משנה, מה שתחליט. אבל אתה ראוי להיות ראש עיר, אתה באמת עשית קדנציה טובה" - ולקול צחוק הקהל - הציע גפני לפרוש: "נמצא כאן מנחם שפירא אתה יכול לבקש להצטרף לדגל התורה".

אגב, אביו של ראש העיר, סגן שר החינוך מאיר פרוש, הגיב מאוחר יותר בראיון ל'קול חי' להצעתו של גפני: "יש לנו צוואה שלא לעזוב את אגודת ישראל".

גם ח"כ יעקב אשר שיבח את פרוש בפומבי: "עוד נער צעיר שמטביע חותם. פרוש נבחן בדברים כאלו שהוא בחר בדרך נוספת. פרוש, זכית, אבל יש עוד דרך ארוכה, אתה תביט בעתיד כי אתה בנית". פרוש עצמו פרגן אף הוא לאשר והגדיר אותו בפעם האלף כ'מנטור' שלו וכאיש שבלעדיו הסכם הגג לא היה יוצא לדרך.

לצד החיוכים והחיבוקים בין 'דגל' לשרוליק פרוש, מי שבלטו בהיעדרם בכינוס החגיגי הם נציגי ש"ס, מיו"ר התנועה השר אריה דרעי ועד לנציגים המקומיים. למעט סגן שר האוצר יצחק כהן וחבר המועצה אבי בורכוב.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', התחמק קריספל מלהודות כי בש"ס החרימו את הטקס, אלא תלה זאת בתזמון כי הטקס נעשה בערב פסח שהוא זמן עמוס. בנוסף תקף את ראש העיר על קיום הטקס שכל כולו נועד להאדיר את מעמדו: "אני לא מהמחרימים חלילה אך בערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר יש לי דברים חשובים יותר לעשות למען עם ישראל ותושבי העיר - מאשר להשתתף בצרמוניה המתוזמרת מכספי הציבור שכל כולה האדרתו של ראש העיר ישראל פרוש בשנת בחירות הנמשכת מזה למעלה מ- 4 שנים ויותר, במקום זה העדפתי לעשות דברים חשובים יותר ולדאוג למאות היתומים והאלמנות ומשפחות ברוכות הילדים שלצערי - עיריית אלעד לא דאגה להם והשאירה אותם לרעוב בחג".

קריספל המשיך ותקף: "אין לי ספק שבסכומים שנשפכו היום על הטקס היה ניתן להאכיל ולשמח לא מעט משפחות, אך בעוד שתקציב הרווחה הצטמק מאוד, סעיפי הפרסום והיחצנות הוכפלו והושלשו גם אם מישהו דאג להסליק אותם בתוך תתי סעיפים בתוך קרבי התקציב, אני בטוח ומאמין ששמחת היתומים והאלמנות ומשפחות ברוכות הילדים חשובות יותר מכמה תמונות סטילס על הבמה, ואני אומר זאת כמי שבמשך כל הקדנציה היטה כתף ונתן שקט תעשייתי מלא לכל אורך הקדנציה".
אלעד ישראל פרוש משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד