י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רגע לפני שאתם יוצאים לשרוף את החמץ, כדאי שתקראו

מספר כללים שימנעו את ריחות העשן וזיהום האוויר המסוכן לשלום הציבור

שריפת חמץ. צילום: בחדרי חרדים
שריפת חמץ. צילום: בחדרי חרדים צילום: קובי הר צבי



עם ישראל יוצא הבוקר בהמוניו לשרוף את החמץ ברחובה של עיר. עקב כך יוצאים בארגון איכות הסביבה ״ירוק עכשיו״ בסדרת המלצות בדבר שריפת חמץ בצורה בטוחה ולא מזהמת ומסוכנת לבריאות ושלום הציבור.

פסח נקרא בתורה 'חג האביב' אך לעיתים דווקא בערב פסח קשה לנשום בשכונות מסוימות. שריפת החמץ, זוהי מצווה חשובה בערב פסח. אמנם יש לשים לב למספר כללים שימנעו את הריחות והעשן הרב במרכזי הערים ובכלל:

1. לא שורפים את החמץ יחד עם שקיות ניילון, אריזות פלסטיק וכדו'. אין מצווה לשרוף את הניילונים, ניתן להוציא את החמץ ולזרוק את השקיות והאריזות לפח (אם יש מעט פירורים הם לכל הדעות בטלים בפח, אינם ניכרים ואינם ראויים למאכל).

2. רצוי ביותר להתארגן מראש באופן כזה שלא יישאר הרבה חמץ לשרוף, מלבד אותן עשר חתיכות של בדיקת חמץ אין מצווה להשאיר שום פירור לשריפת חמץ.

3. מומלץ להתאגד למדורות מרוכזות ולא לפתוח מוקדים נוספים של עשן, בדרך כלל מדורה אחת מסודרת טובה יותר מהרבה מדורות אישיות. רצוי שיהיה אחראי למדורה והוא ידאג שלא ישרפו פלסטיק ואריזות שונות.

4. מנהג חסידים ומקובלים לשרוף את ארבעת המינים בשריפת החמץ כדי לעשות בהם מצווה נוספת. זהו מנהג יפה אך יש לשים לב שלא זורקים את הלולב עם אריזת הפלסטיק שלו. שריפת הנרתיק מפלסטיק מוציאה עשן שחור וסמיך.

חשוב לזכור ששריפת פלסטיק, ניילונים ואריזות שונות הפולטים עשן כבד וזיהום אוויר קשה גורמים עוגמת נפש גדולה לתושבים ולשכנים ובפרט לזקנים ואנשים הסובלים ממחלות נשימתיות. לשרוף את החמץ ולגרום סבל לשכנים הרי זה יצא שכרו בהפסדו וחבל.
שריפת חמץ זיהום אוויר איכות הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד