ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ההפגנות יתחדשו: בג"ץ אישר את נתיחת התינוק החרדי

בג"ץ דחה את עתירת משפחת התינוק שהמשטרה מתכוונת לנתח את גופתו, ואיפשר את הנתיחה אך הורה לעשות זאת בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה הפגנות בירושלים

בגץ. צילום: פלאש 90
בגץ. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



ית משפט העליון דחה עתירת משפחת התינוק בן חודש שנמצא ללא רוח חיים בחדר מלון באשדוד, והותיר את החלטת ביהמ"ש השלום באשקלון שניתן לנתח את גופתו, אך הורה לעשות זאת בצורה הדרגתית לפי התחייבות המשטרה בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה.

הרכב השופטים קבעו כי נוכח החומר שהתקבל בדו"ח הסודי, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת מעבר לגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה.

"השתכנענו כי מחומר החקירה עד כה עולה חשד סביר כי המוות נגרם בעבירה, וכי נתיחת הגופה חיונית כדי לברר את סיבת המוות" כתבו השופטים בהחלטה.

בנוסף הדגישו השופטים כי הם נותנים את דעתם לגם לטענות הנכבדות של הסנגורים עורכי הדין איתמר בן גביר ומשה אלמליח באשר לשמירה על כבוד המת, אלא שבמקרה זה, לשיטתם, אין מנוס, אלא להורות על נתיחה.

עו"ד איתמר בן גביר: יש להצטער על החלטת בית המשפט העליון שפגע לא רק במשפחה וברגשות הציבור, אלא קודם כל בגופת תינוק בן חודש. ניתן היה, לדעתי, להסתפק בבדיקות אחרות ובחומר החקירה שקיים בתיק. אני סבור שידם של אנשי המכון לרפואה משפטית קלה, והם עורכים ניתוחים למתים אף במקום שאין צורך בכך.

רכז המחלקה המשפטית של זק"א, מיכאל גוטווין, מסר "לצערינו בג"ץ דחה את עתירת המשפחה והורה לבצע נתיחת הגופה לצורך בדיקה".

בעקבות החלטת בג"ץ החלו הפגנות בירושלים.
התינוק החרדי גקוזי אשדוד טביעה ניתוחי מתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד