י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

היום: תוצאות הנתיחה יוצגו בבית המשפט - האב והאם יובאו לדיון בהארכת מעצרם

כמעט שבוע חלף מאז אירעה הטרגדיה - טביעת התינוק בן החודש בג'קוזי בבית מלון באשדוד, כעבור 4 ימים סוערים הוא נטמן לאחר שנותח בהוראת בג"צ; הבוקר יוצגו הממצאים בפני ביהמ"ש, אלה צפויים להיטיב או להרע עם ההורים שיתייצבו גם הם

הלווית התינוק בערב שביעי של פסח. צילום: פלאש 90
הלווית התינוק בערב שביעי של פסח. צילום: פלאש 90



כמעט שבוע לאחר מות התינוק בן השבוע בבית מלון באשדוד, צפוי להתקיים בשעות הצהריים (ראשון) דיון בבית המשפט, שם תציג המשטרה את תוצאות הנתיחה שבוצעה לאחר מותו ביום חמישי בטרם קבורתו.

כמו כן, בבית משפט השלום באשקלון צפוי להיערך היום דיון בעניין הארכת מעצר אב ואם התינוק כבן חודש שנמצא ביום שני האחרון ללא רוח חיים בבית מלון מיאמי באשדוד כשהוא ללא רוח חיים. כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', ביהמ"ש האריך את מעצרם עד היום.

במכון לרפואה משפטית אבו כביר, כך נודע ל'בחדרי חרדים', ניתחו את גופת הפעוט בשתי מקומות, בפלג גוף עליון ובמרכז הגוף. מסקנות הדו"ח יוצגו לבית המשפט ועל פיהם יחליט ביהמ"ש האם להאריך את מעצר ההורים. כפי שנציגי הפרקליטות אמרו בדיון בבג"צ, הם בודקים סיבת מוות נוספת שאינה קשורה לטביעה, מה שיתכן והנתיחה תשנה את מצבם המשפטי של ההורים, לטובה.



הלווית התינוק בערב החג. צילום: פישל רוזנפלד

מאז פטירתו וחקירת נסיבות מותו, נערכו הפגנות באשדוד, ירושלים ובית שמש וגם נעצרו חשודים בהפרת הסדר אך אלה שוחררו. בהמשך, הפרקליטות דרשה לבצע נתיחה שלאחר המוות, וגם גם בעקבות סתירות גרסאות ההורים בחקירתם. בני המשפחה וזק"א התנגדו, ובית משפט השלום באשקלון קיבל את דרישת הפרקליטות ואישר את הנתיחה. בעקבות כך הגישו ערר לבית משפט העליון על ידי עו"ד איתמר בן גביר ועו"ד משה אלמליח, אך הערר נדחה.

"השתכנענו כי מחומר החקירה עד כה עולה חשד סביר כי המוות נגרם בעבירה, וכי נתיחת הגופה חיונית כדי לברר את סיבת המוות" כתבו השופטים בהחלטה. בנוסף הדגישו השופטים כי הם נותנים את דעתם גם לטענות הנכבדות של הסנגורים באשר לשמירה על כבוד המת, אלא שבמקרה זה, לשיטתם, אין מנוס, אלא להורות על נתיחה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הנתיחה נקבעה ליום חמישי בבוקר, בה נוכחה רופאה מטעם המשפחה, ד"ר דבורה קטאניק שעבדה במכון בין השנים 1995-2000, מומחית ברפואה משפטית וכיום משמשת כמומחית מטעם הסנגוריה הציבורית בכל הקשור לתחום העיסוק שלה. 



עוד בטרם הוגש הערר לבג"צ, נערכו פגישות ושיחות ועידה בין העסקנים בנצי אוירינג ויצחק דוידוביץ, יחד עם רבנים. הרבנים הורו שלא להגיע להסדר במסגרתו יאשרו את הנתיחה המינורית, היות וזה נוגד את ההלכה, גם במחיר הפסד בבג"צ - דבר שאכן קרה לבסוף.

במכון לרפואה משפטית באבו כביר ניתחו את גופת הפעוט בפלג גופו העליון ובמרכז הגוף, ותוצאות הדו"ח הפתולוגי הועברו לבחינה ומחר המשטרה והפרקליטות צפויים להציג את התוצאות לבית המשפט בדיון שייערך בדלתיים סגורות, מפאת צו איסור הפרסום שיש על פרטי החקירה.

עם סיום הנתיחה הובל התינוק המנוח לבית העלמין באשדוד שם ערכו לו טהרה, ומשם נלקח לכלא 'שקמה' באשקלון שם אביו שוהה במעצר, וזה נפרד ממנו באישור בית המשפט ובהסכמת המשטרה. משם, הוא הובל באמבולנס זק"א לכיכר השבת בירושלים שם המתינו לו אלפים. עם הגעת האמבולנס, קיצונים פתחו את דלתות האמבולנס, תקפו באגרופים את קמב"צ זק"א ירושלים בנצי אוירינג וחטפו את גופת הפעוט. בהמשך היום, גורמים רשמיים מתולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק ומהעדה החרדית, התקשרו לאוירינג להוקיע את התקיפה החמורה ולהתנצל.

התינוק נלקח רגלית כמה מאות מטרים והוכנס לרכב, משם הובל התינוק המנוח לבית העלמין והוא נטמן בחיק האדמה.
פרשת טביעת התינוק בג'קוזי בית משפט נתיחה לאחר המוות בנצי אוירינג התינוק מהגקוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד