ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שתדעו: כולם רוצים לישון, גם תינוקות

לפעמים זה מרתיח. התינוק של השכן ישן גם כשמכונת הכביסה מרעישה, בעוד התינוק שלך לא נרדם אם בטעות הזזת את הרגל במהלך ההשכבה. מה עושים? איך מתמודדים? לאה ברוצקי, יועצת שינה, בטור חדש

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay





היו הייתה פעם משפחה, קטנה ומאושרת, משפחת קמינוביץ – עם אבא אמא ותינוק קטן ומתוק. אם תסתכלי מהצד, הם יראו משפחה ממש רגילה: כיור מלא בבקבוקים, פחים גדושים בטיטולים וערימות של גרביים בודדות.

אך אם תציצו פנימה ותכירי את המצב מקרוב, תגלי שקיימת בביתם מציאות מעניינת. במספר שעות ביממה החוקים בבית המשפחה משתנים. בשעות האלה לא מפעילים מכונת כביסה, לא מורידים את המים בשירותים וכמובן לא מדברים דיבורי סרק. אלה שעות השינה של התינוק.

מרגע שהתינוק הולך לישון (ולפעמים עוד לפני כן), כל הבית עוצר מלכת עד שהוא מתעורר. זמני השינה תלויים על דלת הכניסה וכל השכנים יודעים את "שעות הפתיחה" של המשפחה. אפילו השכן מלמעלה יודע להתחשב ולשאוב אבק רק בבקרים.

מנגד, חיה משפחת ישנוביץ, גם הם זכו בתינוק קטן, שמעבר לנלווה לתינוק (חיתולים בפח, בקבוקים בכיור ועוד), אי אפשר בכלל לנחש מתי התינוק ישן. השירים בוקעים מחלונם מבוקר ועד ערב, האור אף פעם אינו נכבה ולמסתכל מהצד, כמעט בלתי אפשרי לנחש שהתינוק נמצא איתם בבית.

אבי משפחת קמינוביץ ראה את ההתנהלות של משפחת ישנוביץ וחזר הביתה נרעש. הוא לא הבין, זלזל, כעס ובעיקר קינא, אך בסוף רץ לשאול אותם על העניין- איך הם מצליחים להרדים את התינוק שלהם בכזה רעש בשעות היום?

מה דעתכן? איך מתנהלים עם שנות היום של התינוקות שלנו? איך הם יבדילו בין שנת יום ושנת לילה?

אז ככה.

לפני שנכנס לפרטים ולפני שאתן רצות לבדוק את עצמכן והאם ההתנהלות שלכן נכונה או לא, חשוב לזכור- כל ילד נולד עם אופי שונה. יש ילדים שאכן מסוגלים להירדם בכל מצב, גם באור, גם ברעש וגם בקניון הומה אדם.

לצערי, חוץ מלקנא בשקט ולהתנחם במתיקות של הילד האישי, אין הרבה מה לעשות בעניין.

לעומתם יש ילדים שהרבה יותר רגישים לסביבה ואכן הרבה יותר חשובה להם האווירה השקטה כדי להיכנס לאווירת שינה במהלך היום. לא משנה כמה הכנות ותרגולים ילדים כאלה יעברו, יתקשו מאוד להירדם בסלון, ברעשי הבית והאור.

חשוב לתת לתינוק שלך את התנאים שהוא זקוק להם לשינה. לכן בשינה במהלך היום הכניסי אותו לחדר קצת חשוך ואפשרי לו להיכנס לשינה, אך אין צורך לדאוג לחושך מוחלט, בצורה כזו הוא ידע להבדיל בין שנת יום לשנת לילה.

בשנת יום כדאי לדאוג לשקט יחסי בתוך הבית. מה זה אומר? תעשו את כל הפעולות הרגילות, אך יחסית בשקט. אני קוראת לזה שקט יחסי מכיוון שאי אפשר להשוות את מפלס הרעש במשפחה של ילד יחיד למשפחה עם חמישה ילדים, וזה בסדר, כי זו הסביבה אליה התינוק צריך להתרגל.

אם את רואה שהתינוק מתקשה להירדם גם עם רעשי בית שקטים באופן יחסי, תוכלי להשמיע לו רעש לבן- רעש מונוטוני כמו של מכונת כביסה או פן, שמוכח שעוזר לתינוק להירדם ולהתעלם מרעשי הסביבה.

וכמו בכל דבר, אם את מנסה להרגיל את הילד שלך לישון באור, אל תנחיתי את זה עליו אלא השתדלי לעשות את זה עם כמה שיותר הדרגתיות, כדי שיוכל להתרגל בקצב שלו לתנאים החדשים.

המון בהצלחה!
לאה ברוצקי
יועצת שינה ומנחת הורים
[email protected]
לאה ברוצקי מנחת הורים יועצת שינה רעש לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד